امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 6645
  پرینتخانه » اخبار برگزیده اصلی تاریخ انتشار : 08 خرداد 1394 - 20:56 | | ارسال توسط :

امام جمعه بابل: توافقنامه هسته ای باید بر اساس خطوط قرمز مورد تاکید رهبر انقلاب باشد

امام جمعه بابل به نزدیک شدن موعد توافقنامه هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: توافقنامه احتمالی ایران باید بر اساس خطوط قرمز مورد تاکید ملت و رهبر انقلاب باشد. به گزارش بابل نومه به نقل از خبرگزاری رسا،حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، سالروز میلاد امام عصر(عج) را […]

امام جمعه بابل به نزدیک شدن موعد توافقنامه هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد:

توافقنامه احتمالی ایران باید بر اساس خطوط قرمز مورد تاکید ملت و رهبر انقلاب باشد.

روحانی بابل

به گزارش بابل نومه به نقل از خبرگزاری رسا،حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، سالروز میلاد امام عصر(عج) را عید بزرگ جهان تشیع عنوان و بر لزوم  برپایی جشن هایی متناسب با بزرگی این روز تاکید کرد و گفت: هر کس و به حد توان برای برپایی با شکوه عید بزرگ نیمه شعبان تلاش کند.

وی افزود: لازم است هر کس در هر محله و مغازه ای به تناسب توان خود حتی در حد نصب یک پرچم و تزیین در دم درب منزل و مغازه ی خود ارادت و عشق خود را به ساحت امام زمان(عج) نشان بدهد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل برپایی جشن های خیابانی و ایستگاه های صلواتی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید سرور جامعه شیعی برای انتظار فرج امام زمان(عج) و محبت به حضرت ولی عصر(عج) حتی در قالب ایستگاه های صلواتی و جشن های خیابانی نمود پیدا کند.

وی با تبریک و گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت علی اکبر و روز جوان خاطرنشان کرد: جوانان از سیره و الگوی رفتاری و ولایت پذیری حضرت علی اکبر الگو بگیرند.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر رفع مشکلات امروز جوانان گفت: امروز جوانان با مشکلات زیادی از جمله مشکلات اشتغال و ازدواج روبرو هستند و مسؤولان لازم است تا با تلاشی جهادی زمنه رفع مشکلات آنها را فراهم کنند.

وی با گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل و قیام بزرگ ۱۵ خرداد اذعان کرد: امام راحل پدر امت و کسی بود که با احیای اسلام زمینه عزت امت اسلامی را فراهم نمود.

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل به رفتار زاهدانه امام راحل و تقوای آن رهبر فقید اشاره کرد و ادامه داد: مسؤولان باید دوری از تجملات، نیز شجاعت و صلابت امام راحل را در سیره عملی و مدیریتی خود مورد توجه قرار بدهند.

وی تاکید کرد: خداوند به برکت انفاس قدسیه امام، زمینه و بستر احیای ارزش های الهی و شعار ما می توانیم را در کشور تحقق بخشید.

حجت الاسلام روحانی شکوفایی هسته ای را برگرفته از شعار ما می توانیم بیان کرد و گفت: شکوفایی هسته ای در سایه هدایت امام راحل و تبیین شعار ما می توانیم در ملت ایران نهادینه شد.

وی با اشاره به این که امام راحل پدر پیری بود که با رعایت تقوای الهی و هدایت های پیامبرگونه خود موجب فخر جهان اسلام شد، اذعان کرد: هیچ کس امروز نمی تواند جلوی عشق و محبت و دلدادگی به امام راحل را بگیرد و همه آزادی خواهان جهان  انقلاب امام راحل را الگوی خود قرار می دهند.

امام جمعه بابل به نزدیک شدن موعد توافقنامه هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: توافقنامه احتمالی ایران باید بر اساس خطوط قرمز مورد تاکید ملت و رهبر انقلاب باشد.

وی با بیان این که شش بند لازم است در توافقنامه هسته ای رعایت شود، گفت: همه تحریم ها باید یکجا در زمان توافقنامه لغو شود و تعلیق توافقنامه مورد قبول نیست.

حجت الاسلام روحانی حفظ دستاوردهای هسته ای براساس نیازمندی های کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: هیچ مانعی نباید برای پیشرفت های علمی و فنی باشد.

وی ادامه داد: نظارت ها و بازرسی ها باید در حد متعتارف بین المللی باشد و فراتر از عرف بین المللی مقرر شود و به همین دلیل هیچ گونه نظارت بر مرکز نظامی قابل قبول نیست.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که در صورت نقض عهد از سوی طرف غربی ایران ایران به وضعیت قبل از توافق  برمی گردد، گفت: توافق هسته ای باید بازگشت ناپذیر باشد و در صورت نقض عهد طرف غربی، به وضعیت قبل از توافقنامه برخواهیم گشت.

امام جمعه بابل با اشاره به گذشت چهل روز از حادثه کشته شدن مسافران اتوبوس در محور سواکوه و انتقاد از عدم پاسخگویی مناسب نسبت به عوامل و مصران این حادثه  تصریح کرد: تا کنون نه مقصر این حادثه معرفی شد و نه کسی مسؤولیت این حادثه را می پذیرد و نه دریغ از یک غذرخواهی و اظهار همدردی با خانواده های  داغدار و مصدومین.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر مظلومانه در این حادثه کشته شدند و متأسفانه نه هواپیمایی ماهان  و نه شرکت مسافربری اتوبوس در جهت همدردی با خانواده های حادثه دیدگان اقدامی کردند.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: خانواده ها انتظار دارند علل این امر و مقصران مشخص شوند و اگر عمدی نبود حتی یک غذرخواهی کنند تا دل حادثه دیدگان و مصدومان تسکین یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.