امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 9932
  پرینتخانه » اخبار برگزیده اصلی تاریخ انتشار : 06 تیر 1394 - 19:38 | | ارسال توسط :

امام جمعه بندپی شرقی : دوست شایسته چون آب گوارایی است که تشنگی انسان را برطرف می کند

مجاهد شهید در راه خدا، اجرش کمتر از کسی نیست که قدرت بر گناه دارد، اما خویشتن داری می کند. به گزراش بابل نومه ، حجت الاسلام پوررمضان امام جمعه بندپی شرقی خطبه اول این هفته را با سخنی از امام علی (ع) شروع کرد. حضرت علی (ع) می فرمایند : مجاهد شهید در راه […]

مجاهد شهید در راه خدا، اجرش کمتر از کسی نیست که قدرت بر گناه دارد، اما خویشتن داری می کند.

به گزراش بابل نومه ، حجت الاسلام پوررمضان امام جمعه بندپی شرقی خطبه اول این هفته را با سخنی از امام علی (ع) شروع کرد.

حضرت علی (ع) می فرمایند :

مجاهد شهید در راه خدا، اجرش کمتر از کسی نیست که قدرت بر گناه دارد، اما خویشتن داری می کند.

وی گفت : طبق بررسی های بعمل آمده در سنین نوجوانی،زمینه برای لغزش ها کاملا آماده است. متاسفانه بعضی از خانواده ها از اهمیت چنین مراقبت هایی غافل اند و به علت گرفتاری هایی دیگر چندان توجهی به این مسائل حیاتی از خود نشان نمی دهند. برخی خانواده ها به فرزندان نوجوان خود،اعتماد بیش از حد دارند و گمان می کنند که فرزندان آنها معصوم اند.این خوش بینی افراطی ناشی از بی اطلاعی و بی بصیرتی است.نقطه مقابل این خوش بینی افراطی،بد بینی نسبت به فرزندان است که باعث حساسیت منفی فرزندان می شود و آنها را لجوج بار می آورد و شخصیت آنها را مخدوش و لگد مال می کند.

پوررمضان گفت : در روایات اسلامی، دوست شایسته چون آب گوارایی است که تشنگی انسان را برطرف می کند.پس والدین نسبت به فرزندان دو وظیفه دارند، اول اینکه فرزندان را از معاشرت با دوستان ناشایست منع کنند و ثانیاً آنها را در پیدا کردن دوستان شایسته مدد و نصرت دهیم. مَثل دوست مَثل غذاست؛ اگر چه وجود دوست برای ما امری اجتناب ناپذیر است ولی دلیلی ندارد که با هر کسی طرح دوستی بست؛همانند غذا که بسیاری ازغذاها دارای شرایط مطلوب برای استفاده نمی باشند؛برخی حرام،برخی مسموم و برخی دیگر نه مسموم و نه حرام اند ولی باشرایط جسمی و روحی سازگار نیستند.

امام جمعه بندپی شرقی گفت : دوزخیان یکی از علل ابتلا به عذاب الهی را عدم توجه در انتخاب دوست و همنشین می دانند و در روز رستاخیز در سوره فرقان ابراز می گویند : وای برما؛کاش بافلان کس رفیق نمی شدیم،زیرا به تحقیق مرا از یاد خدا گمراه کرد.

وی افزود : ویژگی همنشین شایسته از دیدگاه پیامبراسلام (ص) این است که،دیدارش آدمی را به یاد خدا بیندازد.

حجت السلام پوررمضان ویژگی های دوست خوب را به شرح زیر بیان کرد .

۱ – والدین باید زمینه های لازم برای پیدا کردن دوستان خوب فراهم نمایند.

۲ – والدین به شکلی که،فرزندان خود را حساس و بدبین نکنند،مراقب نشست و برخاست او باشند.

۳ – والدین به فرزندان خود معیار بدهند؛انها را باویژگی های دوست خوب یا بد آشنا سازند.

۴ – والدین وقتی متوجه شدند که فرزندشان دوست نابابی دارد،سعی نمایند با مشورت گرفتن از مشاور برخوردی صحیح داشته و از برخورد غیر منطقی و لحظه ای خودداری نمایند.

۵ – بررسی های علمی نشان می دهد که،دردوره نوجوانی اثر پذیری نوجوان از همسالان حتی ازخانواده و معلم بیشتر است.

۶ – برقراری رابطه با خانواده های هنجارشکن را رد کنند.

پوررمضان ادامه داد : خداوند در سوره بقره می فرماید : آنچه به شما دادیم (قرآن) را با قوت و محکم بگیرید.تلاوت قرآن اگر چه ثواب دارد ولی باید به کارگرفت تا قرآنی شویم.

در پایان امام جمعه بندپی شرقی به ذکر نکاتی پرداخت .

۱ – مصرف آب را بیشتر دقت و رعایت داشته باشیم.اگر هر خانواری روزانه پنجاه لیتر آب کمتر مصرف کند در بخش ما روزانه حدود صد هزار لیتر آب صرفه جویی می شود.

۲ – در  هفته قوه قضاییه ، شهادت شهید دکتر بهشتی و یارانش را گرامی می داریم.

۳ – وفات حضرت خدیجه (س) را گرامی می داریم. اوکسی است که آن همه سرمایه و اموال رابرای ترویج دین همراه رسول خدا نمود و کسی است که بعد از رحلت پیامبر (ص) آن سال را عام الحزن نامید.

۴)سخنان رهبر معظم انقلاب با مسئولین کشوری :

مقام معظم رهبری عصر روز سه شنبه در دیدار با مسئولان و مدیران ارشد نظام ضمن بیان چالش ها و راهکار های اقتصاد مقاومتی،درباره روند مذاکرات هسته ای نکات تعیین کننده ای را بیان نمودند.

ایشان خاطرنشان کردند: مذاکرات با آمریکایی ها مربوط به زمان دولت قبلی است و به فرستادن واسطه به تهران برای درخواست مذاکره مربوط می شود.به واسطه همین،آمریکایی ها گفته بودند می خواهیم ضمن شناخت ایران به عنوان قدرت هسته ای،مسئله هسته ای را حل و فصل کنیم و تحریم ها را ظرف مدت شش ماه برداریم که ما گفتیم به آمریکایی ها اطمینانی نداریم اما به اصرار آن واسطه قبول کردیم مذاکرات راشروع کنیم.

مقام معظم رهبری در جمع بندی مذاکرات هسته ای بیان داشت : در این آن ها بدنبال ریشه کن کردن صنعت هسته ای ایران و از بین بردن ماهیت هسته ای کشور بودند و فشار تحریم ها را نیز به نوعی حفظ کنند.

مقام معظم رهبری درمورد ترسیم خطوط قرمز هسته ای مواردی رابیان نمودند : اولین خط قرمز هسته ای؛ محدودیت های بلند مدت ده،دوازده ساله را قبول نداریم.دومین خط قرمز هسته ای؛در این دوازده سال تمام فعالیت های هسته ای تعطیل شود راقبول نداریم.سومین خط قرمز هسته ای؛تحریم های اقتصادی،مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت،چه مربوط به کنگره آمریکا و چه مربوط به دولت آمریکا باید فوراً در زمان امضاء موافقت نامه لغو و بقیه تحریم ها درفاصله معقول برداشته شود.چهارمین خط قرمز هسته ای؛بازرسی های غیر متعارف ،پرس وجو از رجال هسته ای و بازرسی از مراکز نظامی را به هیچ عنوان نمی پذیریم.

در پایان خطبه دوم پوررمضان گفت : الحمدلله سخنرانی های حضرت آقا بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است که راهنمای تیم مذاکره کنده هسته ای کشورمان در مذاکرات خواهد بود .

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.