امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70756
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 26 آبان 1396 - 15:50 | | ارسال توسط :

بازی‌های سیاسی مسئولان در مواجه با زلزله عاقلانه نیست/ امت اسلامی باید دشمن‌ستیز باشد

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: بازی‌های سیاسی مسئولان در مواجه با زلزله عاقلانه نیست، مردم با دیدن این منازعات به یاد دعواهای خانگی می‌افتند، مسئولان دولتی نباید سیاسی‌بازی کنند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد اظهار کرد: نمازجمعه تامین‌کننده امورات مادی و معنوی مردم است و بههمین دلیل از سوی پیامبر اکرم بسیار تاکید شد.

وی با تسلیت شهادت پیامبراکرم و امام‌حسن  افزود: از ویژگی‌های ائمه معصوم به ویژه پیامبر، امام حسن و امام رضا مدارا کردن ایشان است، این بزرگان حتی با یهودیان و منافقین شهری نیز مدارا پیشه می‌کردند.

این مسئول ادامه داد: امروز نیز اگر اهل مدارا باشیم بسیاری از پرونده‌ها پیش از ورود به دادسرا مختومه خواهند شد، ما باید این بزرگی را از اهل بیت یاد بگیریم.

امام‌جمعه لاله‌آباد تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های  امامان ما عفو و گذشت در زندگی است، امروز به علت عدم وجود عفو و گذشت بیش از ۱۵ میلیون پرونده در دادگاه‌های ما وجود دارد.

حجت‌الاسلام شیخی گفت:  حیف امت پیامبر با یکدیگر در جدل باشند و وقت خود را در محاکم قضایی طی کنیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی معصومان اشدا علی الکفار است، آنان دشمن‌ستیز بودند، امت اسلامی باید دشمن‌ستیز باشد و نماد ظهور و بروز آشکار ظلم‌ستیزی در کربلا بود البته تمام ائمه ما نیز به همین گونه بودند.

خطیب جمعه لاله‌آباد با اشاره به هفته وقف یادآور شد:  همه مسئولان و واقفین ما باید هوشیاری داشته باشند، وقف تنها به قشر و نهاد خاصی نیست و همه در این زمینه باید انجام وظیفه کنند.

شیخی ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه  ادامه داد: مسئولان باید در امر ساخت‌‌وساز و نظارت بر آن دقت ویژه کنند تا در هنگام وقوع چنین حوادثی خسارت زیادی به وجود نیاید.

وی  اظهار کرد: کشورهایی هستند که بسیار زلزله در آنان اتفاق می‌افتند اگر نظارت درستی نباشد که این حوادث همه چیز را نابود خواهد کرد.

امام‌جمعه لاله‌آباد تصریح کرد: بازی‌های سیاسی مسئولان در مواجه با زلزله عاقلانه نیست، مردم با دیدن این منازعات به یاد دعواهای خانگی می‌افتند، مسئولان دولتی نباید سیاسی‌بازی کنند.

حجت‌الاسلام شیخی تاکید کرد: ما باید خود را جای زلزله‌زدگان قرار دهیم، آنان که هم دین و هم مذهب ما هستند، آنان در مناطق سردسیری و کوهستانی زندگی می‌کنند و در این دوران زندگی برای آنان سخت شده است پس از همه ما و مسئولان انتظار اقدام دارند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات لاله‌آباد گفت: عمده‌ترین مشکلات این بخش برن‌های دپو شده در کارخانه‌هاست، گویا برنج‌کاران کسی را ندارند تا دردشان را تسکین دهند در صورتی بهترین برنج دنیا در مازندران است، امیدواریم تدابیر لازم اندیشیده شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.