امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 34883
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر, سیاسی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 22 آبان 1395 - 16:55 | | ارسال توسط :

انتخاب شهردار نباید دولتی شود

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌های کشور گفت: انتخابات شهرداران نباید با نگاه دولتی مواجه شود و به سمت دولتی شدن پیش رود.

photo_2016-11-12_16-38-51

به گزارش بابل نوین، این روزها مسئله انتخابات شورای اسلامی شهرها با طرح پیشنهادی انتخابات شهرداران از سوی دولت به مجلس گره خورده تا جایی که نظرات موافقان و مخالفان همچنان فضای جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است.
میرمقیم مقیمی نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها کشور در گفت‌و گو با خبرنگار ما با اشاره به مسئله انتخاب شهرداران اظهار کرد: با احترام به ارسال طرح و پیشنهاد برگزاری انتخابات برای شهرداران شهرهای پر جمعیت ولی معتقدم به دلیل ماهیت به وجود آمدن شوراهای اسلامی شهر این کار پسندیده نیست.

وی افزود: اصل نظارت و راهبری بر شهردار و امورات شهرداری و انتخاب شهرداران توسط پارلمان شهری در شورای اسلامی شهر زمانی محقق خواهد شد که مردم در انتخاب درست نمایندگان خود با دقت نظر بیشتر و حساسیت بالاتر عمل کنند و از این طریق در نهایت امورات شهری را به منتخبین خود بسپارند.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: سوال بنده از وزیر کشور در مورد انتخابات شهرداران این بود که اگر شهرداری به هر دلیلی بعد از انتخاب از سوی مردم در جایگاه خدمت قرار نگیرد تکلیف امورات شهرداری‌ها چه می‌شود و آیا دوباره شهردار باید با هزینه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی سنگین تعیین شود پاسخ دادند نه، از سوی وزیر کشور انتخاب می‌شود که این مسئله شهرداری‌ها را به سمت دولتی بودن پیش می‌برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: هزینه‌های سنگین این طرح به همراه مغایرت با اصل وجود و ماهیت شورای اسلامی شهرها دلیل مخالفت ما با این طرح است که امیدواریم با کار کارشناسی بیشتری شود یا این طرح پس گرفته شود.

میرمقیم مقیمی با اشاره به بحث نظارتی شورای شهرها و پاسخگویی شهرداران به شورا گفت: اگر فرآیند انتخاب شهرداران با آرای عمومی انجام شود چگونه یک شهردار خود را پاسخگوی سوالات اعضای شورای شهر خواهد دانست و مطمعنا با رای عموم مردم که به دو طرف داده‌اند تنش‌های احتمالی زیادتری خواهیم داشت.

وی در ادامه مشکلات اعتباری برای شوراهای شهرستان‌ها و شورای عالی استان‌ها را از مشکلات برجسته در خدمت‌رسانی به مردم دانست و افزود: بدلیل عدم بودجه برای شورای عالی استان پیشنهادی به مجلس ارائه شد تا با توجه به تبصره ۲ و از دریافتی مبالغ ارزش افزوده به تناسب جمعیت استان‌ها اعتبار تخصیص داده شود.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها در پایان تصریح کرد: در جلسه اخیر با مجمع نمایندگان مازندران از آن‌ها خواستم تا در حمایت از این پیشنهاد در مجلس شورای اسلامی با دیگر نمایندگان رایزنی و کمک کنند تا به تصویب برسد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.