امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59229
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 23 خرداد 1396 - 11:30 | | ارسال توسط :

جراحی موفقیت‌آمیز تومورمغزی اطفال در بابل انجام شد

متخصص جراحی مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از انجام موفقیت‌آمیز نخستین جراحی تومور مغزی اطفال در بیمارستان آیت‌الله روحانی این شهر خبر داد.


به گزارش بابل نوین، امیرحسین زهره‌وند متخصص جراحی مغز و اعصاب و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل ضمن اشاره به رضایت‌مند بودن این عمل، اظهار کرد: تیم جراحان بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل موفق شدند نخستین مرحله  از جراحی تومور مغزی اطفال را با نتیجه‌ای رضایت‌بخش انجام دهند.

وی افزود: بیمار کودک ۱۹ ماهه آملی به نام فرانک میری که با علائم افزایش دور سر همراه با اختلال تعادل در بیمارستان امیرکلا بستری بوده و پس از مشاوره با سرویس جراحی اعصاب با تشخیص تومور بسیار بزرگ کف بطنی چهار و گسترش به مخچه، کاندید جراحی در مرکز روحانی شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل تصریح کرد: طی یک عمل میکروسرژری ۱۱ ساعته در اتاق عمل بیمارستان روحانی، تومور به طور کامل خارج و کودک با حال عمومی خوب به مرکز امیرکلا جهت ادامه درمان منتقل شد.

وی تومورمغزی اطفال را از شایع‌ترین نوع تومورها دانست و  گفت: باتوجه به شیوع این نوع تومور در کودکان، باید توجه‌ای ویژه به علائم آن کنیم که البته به سایز، محل و نوع تومور علائم متفاوتی دارد.

زهره‌وند افزود: یکی از شایع‌ترین علائم تومورهای مغزی در دوران شیرخواری علائمی مانند بیماری‌های گوارشی همچون ریفلاکس، تهوع، استفراغ‌های جهنده و عدم وزن‌گیری است.

وی ادامه داد: اختلال تعادل، نقص عصبی، دور سر افزایش‌یابنده، بی‌قراری، تحریک‌پذیر یا کاهش بینایی از دیگر علائم این بیماری به شمار می‌روند، بنابراین در صورت وجود علایم فوق در کودکان باید به پزشک متخصص برای بررسی مراجعه کنند.

متخصص جراحی مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: تومورهای امبریولوژیک مانند مدولوپلاستوم، وگلیوم‌ها(آستروسیتوم و آپاندیموم)و متاستازها از سایر بافت‌ها مانند لوکمی و بیضه از انواع تومورها در این بازده سنی هستند.

وی در پایان با ابراز خرسندی فراهم بودن تجهیزات لازم این عمل جراحی در بابل گفت: با توجه به مجهز شدن مرکز جراحی اطفال بیمارستان روحانی، عمل‌های مشابه جراحی اطفال در این مرکز امکان‌پذیر است و دیگر نیاز به انتقال بیماران به مراکز تهران نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.