امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73733
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 20 آذر 1396 - 17:51 | | ارسال توسط :

اولین گناه کبیره چیست؟

به گزارش بابل نوین، آیت الله دستغیب(ره)در کتاب گناهان کبیره در مورد اولین و بزرگترین گناه می گوید:اولین گناه کبیره شرک به خداوند متعال است و به کبیره بودن آن پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) و امامان دیگر تصریح فرموده اند بلکه از امام صادق(ع) روایت است :از هر گناه کبیره بزرگتر شرک به […]

به گزارش بابل نوین، آیت الله دستغیب(ره)در کتاب گناهان کبیره در مورد اولین و بزرگترین گناه می گوید:اولین گناه کبیره شرک به خداوند متعال است و به کبیره بودن آن پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) و امامان دیگر تصریح فرموده اند بلکه از امام صادق(ع) روایت است :از هر گناه کبیره بزرگتر شرک به خدا است.

ایشان ادامه می دهد:دلیل بزگتر بودن شرک به خداوند این است که حضرت حق می فرماید:خدا نمی آمرزد شرک شرک آورنده شده به او را و غیر از شرک را از هرکه بخواهد می آمرزد.

آیت الله دستغیب (ره)در ادامه می گوید:خداوند در جای دیگری می فرماید کسی که به خدا شرک آورد بهشت را بر او حرام فرموده و جایگاهش دوزخ است و برای ستم کنندگان یاری کنندگانی نیست.

ایشان ادامه می دهد:کبیره بودن گناه شرک نزد مسلمانان از بدیهیات است و ذکر آیات و روایات دیگر در این باب لزومی ندارد.اما چیزی که مهم است دانستن مفهوم شرک و مراتب آن است.مشرک در مقابل موحد است چنانکه توحید اولین رکن دین است و دارای مراتبی است.

۱٫توحید و شرک در مقام ذات
۲٫توحید و شرک در مقام صفات
۳٫توحید شرک در مقام افعال
۴٫توحید و شرک در مقام اطاعت
۵٫توحید و شرک رر مقام عبادت

منبع:کتاب گناهان کبیره ص۵۴

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  1. ما :
    02 آبان 2

    آیت الله آیا این کلمه شرک انگیز یا مصداق کفر یا .‌ نیست یک گل نشانه ی قدرت خدا در آفرینش و خیلی چیزهاست من به گُل میگویم آیت الله مشکلی نداری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.