امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60251
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, با شهدا, سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 04 تیر 1396 - 14:03 | | ارسال توسط :

فضای یادواره های شهدا باید به منازل رسوخ کند/اگر فرهنگ جبهه احیا شود جوانان عظمت شهادت را درک می‌کنند

استاد حوزه علمیه در یادواره شهدای لاله‌آباد گفت: اگر می‌خواهیم شرمنده شهدا نشویم باید خدا را به زندگی‌مان بیاوریم، چه‌خوب است فضایی که در یادواره‌ها به یاد شهدا زنده می‌شود باید در خانه‌هایمان نیز احیا شود.


به گزارش بابل نوین،  مراسم بزرگداشت شهدای بخش‌ لاله‌آباد، خط‌شکنان غواص و شهدای مدافع حرم با حضور حجت‌ااسلام احمدنژاد در مسجد ولی‌عصر(عج) روستای کمانگرکلا برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدنژاد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: عالمان دین مانند علامه حسن‌زاده آملی بیان داشتند که از دنیا رفتگان حتی به تکه نانی که ما به گربه‌ای می‌دهیم نیز احتیاج دارند و چه بسا بهتر است همه کارهای ما به نیت اموات باشد زیرا اموات ما در گردنه‌های برزخ نگران و چشم انتظار هستند.

وی افزود: اما شهدا به ما نیازمند نیستند بلکه هرلحظه به ما خیر و نیکی می‌رسانند، شهدایی که در ظاهر از دنیا رفته‌اند همواره زنده‌اند، در مراسم‌هایی این چنین حضور دارند و واسطه فیض الهی می‌شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شاید برای بنده که دوران جنگ کودک بودم و بسیاری از جوانان درک مفهوم شهادت و جنگ سخت باشد و درنیابیم که چرا علما بر زیبایی جنگ تاکید دارند، اینکه درک کنیم به چه علت رهبر معظم انقلاب بر جا انداختن فرهنگ جنگ و جبهه اصرار دارند، آسان نیست.

این خطیب توانا و کارشناس فرهنگی تصریح کرد: شاید فکر کنیم که جنگ خانمان‌سوز است و موجب یتیمی کودکان و بی‌سرپناهی زنان می‌شود از این‌رو درک بسیاری از روایات جنگی برای مان غیرقابل باور و سخت است.

وی گفت: ما نمی‌توانیم بزرگی و عظمت جوانی را درک کنیم که در جبهه‌ها از خودگذشتگی کرد و خود را بر روی آهن‌ گداخته انداخت، حرارت آهن به اعضای داخلی بدنش رسوخ کرد، کبودی سوختگی همه چا پخش شد اما این شهید برای اینکه دشمن صدایش را نشنود خاک در دهان ریخت و ذره‌ای ضعف نشان نداد تا به درجه شهادت رسید، وقتی شخصیت اینان را درک نکنیم شاید فکر کنیم این روایات و اتفاقات ساختگی است، خیر همه واقعیت است.

احمدنژاد تاکید کرد: مقصر اینکه جوانان ما نمی‌توانند حقایق جنگ را باور کنند ما هستیم، ما که نتوانستیم فرهنگ شهادت و جبهه را به درستی به آنان انتقال دهیم، آنان چگونه این وسعت از فداکاری را باور کنند زمانی که دفاع مقدس را با جنگ ویتنام و امثال آن مقایسه می‌کنند، اگر فرهنگ جبهه احیا شود جوانان عظمت شهادت را درک خواهند کرد

این سخنران مذهبی با اشاره به تفاوت فرهنگ جبهه با جنگ ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری بر حفظ فرهنگ جهاد و شهادت تاکید دارند، منظور جنگ و کشتار نیست، این دو باهم فرق دارند، جبهه‌های ما با کشتارهای وحشیانه‌ای که در هالیوود می‌بینیم یکسان نیست، در جبهه‌ها خدا حضور داشت.

وی افزود: دلیل تاکید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر فرهنگ جبهه این است که احساس کنیم خدا در جامعه حضور دارد، چیزی که الان فراموش شد حضور خداست، در جبهه‌ها کسانی آمدند که فرسنگ‌ها با مفهوم شهادت فاصله داشتند و حتی قمارباز هم بودند اما حضور خدا را حس کردند و به این سعادت رسیدند.

این روحانی اظهار کرد: برای تحول این افراد چقدر باید منبر می‌رفتیم و چقدر کتاب چاپ می‌شد اما اثر خاک جبهه و شلمچه را ببینید، خاک جبهه جوانان را خدایی می‌کند و انسان‌ساز است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم شرمنده شهدا نشویم باید خدا را به زندگی‌مان بیاوریم، حجاب زنان و تربیت فرزندان‌مان خدایی و لقمه‌های‌مان حلال باشد، چه‌خوب است در کنار این یادواره‌های زیبا و موثر که برای شهدا می‌گیریم به وصیت آنان نیز عمل کنیم، فضایی که در یادواره‌ها به یاد شهدا زنده می‌شود باید در خانه‌هایمان نیز احیا شود.

حجت‌الاسلام احمدنژاد در پایان گفت: در زندگی خدایی باید مطیع ولایت‌فقیه بود و برای طول عمر و سلامتی مقام معظم رهبری دعا کرد، رهبری دلسوز که برای زندگی روزمره و دغدغه‌ همه ما نگران است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.