امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68604
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 05 آبان 1396 - 14:26 | | ارسال توسط :

اگر مسئولان به اندازه دغدغه کنسرت به اقتصاد مقاومتی توجه می‌کردند اقتصاد برتر جهان را داشتیم/ آمریکا از الگو شدن ایران اسلامی در دنیا می‌ترسد

امام‌جمعه بابلکنار گفت: دولت و مجلس پایه‌های اقتصاد مقاومتی را محکم کنند تا با تشر آمریکا نلرزند، اگر مسئولان به اندازه دغدغه کنسرت به اقتصاد مقاومتی توجه می‌کردند اقتصاد برتر جهان را داشتیم، اما دولت فقط دغدغه حضور زنان در ورزشگاه‌ها، برداشتن حصر فتنه‌گران و لغو سخنرانی برخی افراد در دانشگاه‌ها را دارند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بابلکنار اظهار کرد: هدف آمریکا و اروپا  تعمیم دادن الگوی برجام به حوزه امنیت و توان دفاعی و موشکی کشور است تا با کاهش قدرت  ایران را زیر سلطه خود در آورند.

وی افزود: مخالفت ظاهری اروپا با آمریکا شگرد جدیدی  است که برای فریب دادن دولتمرداناز آن استفاده می‌کنند، آمریکا و اروپا دو روی سکه‌اند و منافع این دو با هم گره خورده است.

این مسئول ادامه داد: مسئولان بدانند علت نتیجه ندادن برجام دو چیز است، یکی اعتماد به دشمن خدعه‌گر و دیگری بر زمین گذاشتن اقتصاد مقاومتی است که در هر دو مورد رهبری و دلسوزان انقلاب هشدار دادند ولی جدی گرفته نشد.

امام‌جمعه بابلکنار تصریح کرد: اعتراف پوتین به بزرگترین اشتباه کشورش که اعتماد به امریکا بود باید درس عبرتی برای دولتمردان و مسئولان باشد، مسئولان نباید به  دشمنان قسم‌خورده ما امتیاز بدهند و در عوض وعده نسیه بگیرند، مسئولان به جای تکمیل پازل دشمنان از تاریخ درس بگیرند.

حجت‌الاسلام بابائیان هدف آمریکا را تضعیف توان ایران دانست و گفت: ایران با قدرت موشکی خود گزینه‌های  نظامی را   به زیر می‌اندازد و آمریکا این را می‌داند اما ایران ضعیف و شکننده بهترین طعمه برای استکبار جهانی خواهد بود و تجربه تجاوزگری آمریکا و غرب نشان می‌دهد که ابتدا یک کشور را خلع سلاح کرده و سپس زمان  حمله نظامی و غارت آن فرا می‌رسد مانند اتفاقی که درعراق و لیبی افتاد.

وی افزود: رهبر معظم می‌فرمایند اگر آمریکا برجام را برهم بزند ما آن را آتش می‌زنیم و ریز‌ریز می‌کنیم اما بعضی بی‌بصیرت‌ها می‌گویند: با اروپایی‌ها آن‌ را ادامه می‌دهیم.

خطیب جمعه بابلکنار تاکید کرد: نقض برجام توسط ترامپ باعث شد که ماجرای دستگیری برادران بعضی‌ها فراموش، جوابگوی بالا رفتن دلار نباشند و برخی هم از کم‌رنگ شدن موضوع جاسوس تیم مذاکرات برجام بشکن بزنند  از حق مأموریت آنچنانی سفر اروپا مورد سوال قرار نگیرند.

بابائیان با انتقاد تند خوش‌باوری برخی از مسئولان اظهار کرد: کسانی که پس از  ۴۰ سال تازه در این چند روز اخیر متوجه شدند که آمریکا شیطان بزرگ و غیرقابل‌اعتماد است برای فهم بی‌اعتمادی به  اروپا چند سال نیاز دارند؟ دل بستن به مذاکرات بی‌حاصل برجام با اروپا، بازی با حاصل جمع صفر است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: دولت و مذاکره‌‍کنندگان بدانند ملت بزرگ ایران برجام همراه با تحریم را نمی‌خواهند، دولتمردان فراموش نکنند که  جنگ کنونی ما با آمریکا در اقتصاد است، دولت و مجلس پایه‌های اقتصاد مقاومتی را محکم کنند تا با تشر آمریکا نلرزند، اگر مسئولان به اندازه دغدغه کنسرت به اقتصاد مقاومتی توجه می‌کردند اقتصاد برتر جهان را داشتیم، اما دولت دغدغه  حضور زنان در ورزشگاه‌ها، برداشتن حصر فتنه‌گران و لغو سخنرانی برخی افراد در دانشگاه‌ها دغدغه  را فقط دارند.

امام‌جمعه بابلکنار اذعان کرد: آقایان از خواب غفلت بیدار شوند که آمریکا می‌خواهد بدون جنگ و لشکرکشی ایران را از سر راه خود بردارند، مانند اتفاقی که در شوری افتاد، الان هم آمریکا همان تئوری را می خواهد بر سر ایران اجرا کند.

حجت‌الاسلام بابائیان در خصوص امتیازدهی‌های ایران به آمریکا در برجام اظهار کرد: کاش برخی مسئولان خودشان را مثل ترامپ به دیوانگی می‌زنند از حریف امتیاز می‌گرفتند نه اینکه ذلیلانه در مقابل زورگویی یکی به ظاهر دیوانه حاضر به امتیاز دادن به شریکش شوند.

وی افزود:اگر مسئولاان بخواهند در مسائل موشکی، محور مقاومت و اجازه بازدید از اماکن نظامی مانند موضوع هسته‌ای با سهل‌گیری عمل کنند آن روز، روز حمله قطعی آمریکا به ایران خواهد بود، زیرا دیگر چیزی برای دفاع نخواهیم داشت، مذاکره برجام دوطرفه نبود زیرا هرچه آمریکا خواست انجام شد، این دیپلماسی نبود بلکه زیپلماسی بود.

این  مسئول تاکید کرد: آمریکا تنها از توان موشکی و قدرت دفاعی ما نمی‌ترسد، آمریکا از الگو شدن ایران اسلامی در دنیا می‌ترسد، از اسلام، ولایت و جوانان مومن و ولایت‌مدار ما می‌ترسد از این‌رو بدنبال تغییر هویت دینی جوانان است، زیرا حامی اصلی نظام اسلامی چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم آن و پیروزی در جنگ و دیگر عرصه های سخت جوانان بودند.

وی ادامه داد: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی تربیت جوانانی متدین، انقلابی، پاک‌دامن، مصم، هوشیار، پرانگیزه، امیدوار، اندیشه‌ورز، شجاع و فداکار به عنوان افسران جنگ نرم است، باید نوجوانان و جوانان کشور را طوری تربیت کنیم که به دنبال سیاست اقتصاد و فرهنگ مستقل باشند و هرگونه وابستگی در این مسائل را مذموم بدانند، فقط یک احمق می‌تواند به دشمن اجازه دهد که به فرزندان کشورش تعلیم دهد و یا علیرغم بد‌عهدی ها و خدعه‌های مکرر به دشمن اعتماد کند.

امام‌جمعه بابلکناربا انتقاد از موضع‌گیری‌ها برخی مسئولان گفت: شنیده شد برخی در مجلس گفته‌اند اگر مذاکره نشود نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم، اینان بدانند که ملت ایران اجازه نمی‌دهند مثل برجام مولفه‌های قدرت و امنیت کشور را به تاراج بگذارید.

 بابائیان در پایان گفت: قوه قضاییه و مجلس پیگیری کنند مسئولانی که روزی نان برای خوردن نداشتند و امروز در کاخ می‌نشینند و فرزندان برخی از آنان منزل ۵/۲میلیارد تومانی رهن می‌کنند از کجا به الاف و الوف رسیدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.