امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82209
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر تاریخ انتشار : 08 خرداد 1397 - 11:33 | | ارسال توسط :

ایجاد رضایت در دل مردم وظیفه اصلی مسئولان و بسیجیان/بسیجی نگاه انقلابی همراه با وحدت دارد

وی افزود: وظیفه مسئولان و بسیجیان این است که در هر جایگاه خدمتی قرار دارند به‌دنبال ایجاد رضایت مردم باشیم و این مسئله در کنار حراست از جامعه اسلامی جزو وظایف ذاتی بسیج به شمار می‌رود.

به گزارش بابل نوین، سرهنگ مرتضی رمضانی در آیین رونمایی از کارت تلاش یاوران مسجد که برای اولین‌بار در کشور با ابتکار پایگاه شهید مهربانی محله اسلام شهر بابل انجام شد با اشاره به ظرفیت عظیم مسجد در جامعه اسلامی اظهار کرد: بسیج در طول ۴۰ سال انقلاب با عملکردش در بسیاری از عرصه‌ها الگو شد و اصلی‌ترین نمونه این الگوها پاسداری از انقلاب است که تا به امروز در این زمینه موفق عمل کرد.

وی افزود: بسیاری از موفقیت‌های امروز این مجموعه مردمی و انقلابی مدیون این تفکر است که خود را به منابع مالی و مادیات دنیا گره نزده است و رهبری بارها تاکید کردند که سپاه و بسیج کار خود را به بودجه گره نزنند و با نگاه جهادی و انقلابی به پیش بروند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بابل ادامه داد: سپاه و بسیج در روزهای سخت پای انقلاب و مردم ایستادند و به این کار خود ادامه خواهند داد، امروز در این مجموعه‌ها به‌دنبال راه‌های مختلفی برای اعتلا و پویایی بسیج هستیم.

این مسئول تصریح کرد: باید بسیجیان پایگاه‌ها را از خانه‌نشینی خارج کنیم و برای حضور مستمر نسل در مساجد و پایگاه همراه با راه‌های جذب نوین تلاش کنیم چون این مسئله یکی از دغدغه‌های رهبری در ارائه طرح اعتلای بسیج که به نیروها از سوی سردار غیب‌پرور ابلاغ شد به صورت ویژه دیده شده است.

سرهنگ رمضانی با اشاره به طرح‌های مختلفی مانند گشت محله‌محور گفت: گزارش‌های متعدد در زمینه برخی مشکلات داشتیم و البته یکی از کارهای مهم بسیج کمک به نیروی انتظامی در مباحث امنیتی و ایجاد آرامش برای مردم است که از وقتی دوباره این طرح در دستور کار قرار گرفت بر اساس آمارهای موجود سطح امنیت در محلات بالاتر رفته و مشکلات کمتری دیده می‌شود.

وی افزود: وظیفه ما مسئولان و بسیجیان این است که در هر جایگاه خدمتی قرار داریم به‌دنبال ایجاد رضایت مردم باشیم و این مسئله در کنار حراست از جامعه اسلامی جزو وظایف ذاتی بسیج به شمار می‌رود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بابل تاکید کرد: مسجدمحوری یکی دیگر از اولویت‌های ماست و دقیقا آنجا که باعث می‌شود جامعه را از بلایای اجتماعی حفظ می‌کند مسجد است، آیین‌رونمایی از کارت تلاش یاوران مسجد برنامه‌هایی بود که از سوی پایگاه شهید مهربانی اسلام و برادر بسیجی آقای آقاجان‌زاده تدارک دیده شد تا با رویکردی تازه فضای مسجد در این منطقه پر رونق‌تر از گذشته شود و در کنار این مسئله امورات فرهنگی مذهبی جایگاه بهتری پیدا کند.

رمضانی ایجاد صندوق قرض‌الحسنه در مناطقی که این مجموعه وجود ندارد را یکی دیگر از برنامه‌های اعتلای بسیج عنوان و اظهار کرد: ایجاد این صندوق با رویکرد قرض‌الحسنه می‌تواند به مردم در تامین منابع مالی و نیازمندی‌های ضروری با رویکرد اسلامی کمک کند.

این مسئول ادامه داد: نگاه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را جزو اولویت‌های جامعه اسلامی و مدیران آن به‌شمار می‌رود پس باید نگاه خود را به تولید محتوای انقلابی و کار فرهنگی عالی در جامعه و فضای مجازی کنیم، فرماندهان پایگاه‌ها جزو بازوان مسئولان نظام در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و در خط مقدم مقابله با تهدیدات دشمن حضور دارند و اشراف اطلاعاتی در موقعیت سرزمینی می‌تواند کمک شایانی به این عزیزان در ابعاد مختلف کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بابل تاکید کرد: بسیج قطاری است که باید همه را با خودش همراه سازد، امروز بسیج در همه عرصه‌ها موفق بوده و بسیاری از کارها را به دوش گرفته است، وظیفه ماست تلاش و همت مضاعف کنیم چون دشمن انقلاب اسلامی با ما مشکل اعتقادی دارد و در طول ۴۰ سال از مردم و انقلاب سیلی خورد،برای براندازی نظام دشمن برنامه دارد و از ابتدای انقلاب تا زمانی که موفق شود ادامه می‌دهد اما با وجود بسیج ان‌شاالله هیچ وقت براندازی محقق نخواهد شد.

وی افزود: بحث خدمت‌رسانی به مردم برای رهبری بسیار مهم و در همین راستا در حوزه فضای سیاسی جامعه شاهد هستید در موضوع برجام و خوشبینی برخی جه اتفاقی افتاد، اگر گوش به فرمان ولایت بودیم امروز این مشکل را نداشتیم، امام فرمود دشمن شماره یک ما آمریکاست پس آقایان باید توجه کنند که نباید با سهل‌انگاری و کوتاهی آسیبی به نظام برسد و این پرچم عزت خدا بر دوش ما گذاشته شده تا با همت و تلاش خودمان جامعه اسلامی را بسازیم.

سرهنگ رمضانی یادآور شد: بحث جذب چهره به چهره که الگویی بود که پایگاه شهید مهربانی اسلام آن را با موفقیت انجام داد و دشمن دقیقا از همین زاویه به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است و همین تهدید می‌تواند فرصتی برای ما باشد تا با جذب چهره به چهره و تبیین اهداف بسیج و آگاهی بخشی به خانواده ها از برکات حضور جوانان در مساجد راه نجاتی برای جامعه فراهم سازیم.

این مسئول از دفاع مقدس به‌عنوان نمونه بارز انسان‌سازی در مساجد یاد و اذعان کرد: در دوران دفاع از کشور و حماسه مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس بهترین پایگاه های مردمی برای جبهه‌های جنگ در مساجد شکل می‌گرفت و همین نگاه و ایمان باعث شد که رهبری حتی در سال ۱۳۷۲  بر مسجد محوری بسیاری از امورات اجتماعی تاکید کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بابل در پایان گفت: تعامل با امامان جماعت و هیات‌های امنای مساجد می‌تواند راه موفقیت و پیشترفت ما در عرصه‌های اجتماعی، مذهبی و فرهنگی را هموار کند، بسیجی باید نگاه انقلابی همراه با وحدت در جامعه اسلامی داشته باشد.

شایان ذکر است این سخنان در جمع اصحاب رسانه شهرستان بابل به‌میزبانی پایگاه شهید مهربانی محله اسلام این شهر بیان شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.