امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82399
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 22 خرداد 1397 - 17:51 | | ارسال توسط :

ایجاد وزارت خانه مستقل برای جوانان ضروری است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در برخی از کشورهای توسعه یافته وزارت جوانان هم وجود دارد، یعنی وزیر جوانان مانند سایر وزرا مشغول به کار است.

به گزارش بابل نوین، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت های این سازمان در زمینه های مختلف برای جوانان اظهار کرد: در هفته جوان با برگزاری ۹ هزار برنامه با ۲۱ عنوان در سراسر کشور، بیش از یک میلیون جوان در سراسر کشور از این برنامه ها بهره مند شدند.

تندگویان افزود: جشنواره نشاط و امید و راه اندازی اتوبوس جوانی، ارائه خدمات ازدواج و بیماری های متفاوت از مهم ترین موضوعات بوده است. راه اندازی خیابان جوان، آیین گلریزان آزادسازی زندانیان جوان جرائم غیر عمد، عرضه مستقیم محصولات و صنایع دستی جوانان و همچنین برپایی جلسات آزاداندیشی جوانان در دانشگاه ها از دیگر فعالیت های است که در راستای خدمت به جوانان انجام شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لایحه جدا شدن بخش جوانان از وزارت ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: همین ساختار موجود تبدیل به سازمان می شود. در حال حاضر همین نیروها را دارا هستیم و همچنین اعتبارات موجود را هم داریم. نیروهای انسانی هم هیچ تغییری نمی کند، چون همین تعداد نیرو همین الان در سراسر کشور تحت عنوان معاونت جوانان وزرات ورزش مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: برای جدا شدن بخش جوانان از وزارت ورزش و جوانان، نیازی به ساختمان جدید، پرسنل جدید و نیازی به اعتبارات نداریم. به دلیل مدیریت غلط در دولت گذشته، سازمان ملی جوانان تعطیل شد. این منطقی نیست که در هر دولتی وزیر ناکارآمد باشد، آن وزارت خانه را تعطیل کنیم.

تندگویان با تاکید بر اینکه بحث جدا شدن بخش جوانان از وزارت ورزش و جوانان باید با دیدگاه علمی نگاه شود، خاطرنشان کرد: باید ببینیم در کشورهای توسعه یافته با جوانان به چه شکل رفتار می شود، ما هم همان رفتار را داشته باشیم. در برخی از کشورها وزارت جوانان هم وجود دارد، یعنی وزیر جوانان مانند سایر وزرا مشغول به کار است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: اگر بر اساس پژوهش های علمی و تحقیقات  پیش برویم، به این نتیجه خواهیم رسید که باید نگاه ویژه تری به جوانان داشته باشیم، یعنی ایجاد وزارت خانه مستقل برای جوانان لازم و ضروری است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.