امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50799
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 16 اسفند 1395 - 15:05 | | ارسال توسط :

ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی در مازندران طی ۲ سال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از ایجاد 9 هزار فرصت شغلیطی دو سال در این استان خبر داد.

به گزارش بابل نوین به  نقل از بلاغ، رضا نوروزی جعفری در جشن توانمندی مجریان طرح‌های اشتغال در شهرستان سوادکوه اظهار کرد: با این طرح ۵۶۱ نفر خودکفا شده که از این تعداد ۲۳۱ مستمری‌بگیر کمیته امداد و ۳۳۰ فرد دیگر افرادی بوده‌اند که در کمیته امداد به‌عنوان مستمری‌بگیر وارد نشده‌اند اما با کمک این طرح امداد، توانمند شده‌اند.

وی یکی از کارکردهای مهم این طرح را جلوگیری افراد از ورود به فقر معیشتی برشمرد و افزود: این طرح در چند سال اخیر در کمیته امداد شروع شده و قبل از اینکه افراد به طرح‌های کمک معیشت نیاز پیدا کنند، با کمک این طرح وارد چرخه مستمری بگیری کمیته امداد نمی‌شوند، بلکه وارد حوزه توانمندی خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران،  با بیان اینکه این کمک‌ها برای افرادی‌ است که دارای توانایی عادی جامعه نیستند، خاطرنشان کرد: این افراد به دلایلی دچار آسیب شده‌اند و کمیته امداد به‌طور موقت به آنها کمک می‌کند و این افراد صد در صد با توانایی خودشان توانمند می‌شوند.

نوروزی با اشاره اینکه یکی از راه‌های تکریم، توجه به توانایی‌هاست، تصریح کرد: کمیته امداد تنها بستری برای توانمندسازی فراهم می‌کند و برای ایجاد خودکفایی به توانایی‌های بالقوه‌ای که در همه آحاد جامعه وجود دارد، توجه می‌کند و اگر همه نهادها به نیمه پر لیوان نگاه کنند، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بوده، افزود: این خودکفایی‌ها در طی سه سال ایجاد شده و یک بسته شغلی بوده که با تلاش و همکاری افراد توانمند شده، بانک‌های عامل، سازمان فنی و حرفه‌ای، مشاوران و افراد حوزه‌های اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران مشاوره قبل، حین و بعد از اشتغال به مددجویان را یکی از کارهای ویژه‌ای برشمرد که تنها در کمیته امداد انجام می‌شود و اضافه کرد: گاه نظارت تا ۱۸ ماه ادامه خواهد یافت تا شغل بتواند به پایداری مناسبی برسد.

نوروزی در پایان با بیان اینکه کمیته امداد مازندران در سال گذشته، ۵ هزار و امسال ۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد که فرصت‌هایی شغلی که امسال برای افراد ایجاد شده، آنها را تا سال آینده به چرخه خودکفایی خواهد رساند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.