امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59739
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 29 خرداد 1396 - 19:25 | | ارسال توسط :

ایران در حفظ و حراست از امنیت کشور بسیار جدی است

به گزارش بابل نوین، محمدرضا رئوف شیبانی سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در دمشق با بیان اینکه اقدام سپاه پاسدارن که در واکنش به حملات تروریستی اخیر به مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی انجام شد، انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی جهان داشت که حاکی از اهمیت این عملیات بوده است، اظهارداشت: […]

به گزارش بابل نوین، محمدرضا رئوف شیبانی سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در دمشق با بیان اینکه اقدام سپاه پاسدارن که در واکنش به حملات تروریستی اخیر به مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی انجام شد، انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی جهان داشت که حاکی از اهمیت این عملیات بوده است، اظهارداشت: این اقدام از نظر صاحب‌نظران سیاسی و تحلیلگران نظامی یک اقدام بی‌نظیر و بی‌سابقه بود و شاید برای نخستین بار باشد که نیروهای جمهوری اسلامی ایران خطراتی را که دور از مرزهای کشور، امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند را مستقیما مورد هدف قرار می‌دهد.

سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در دمشق تصریح کرد: اهدافی که ما می‌توانیم از این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برداشت کنیم، در چند محور قابل ذکر است. نخست اینکه جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از امنیت کشور بسیار جدی است و حراست و امنیت خودش را جز لاینفک از مسئولیت نیروهای نظامی می‌داند و هر پدیده‌ای را که به نوعی این امنیت را  مورد تهدید قرار دهد در هر مکان و زمان بدون تردید مورد هجوم قرار خواهد داد.

شیبانی افزود: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی با استعداد و آماده‌ است که قادر می‌باشد در قالب اصل واکنش سریع و جنگ پیش‌دستانه با تهدیدات جمهوری اسلامی مقابله کند.

سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در دمشق هدف دیگری که می‌توان از این اقدام قرائت کرد این است که جمهوری اسلامی ایران با توانمندی نظامی خود قادر است منافع ملی کشور را که در هر نقطه‌ای از منطقه و جهان که مورد تهدید قرار گیرد بدون فوت وقت به صورت قاطع پیگیری کند و این پیامی برای طرفهایی است که منافع ملی جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند و به آن چشم‌داشت دارند.

وی با بیان اینکه این اقدام یک پیام اطمینان‌بخش است به کشورهای مستقلی که از سوی تروریست و حامیان تروریست مورد تهدید قرار می‌گیرند و ایران به عنوان یک حامی اصلی حفظ منافع خود و منطقه وارد عمل می‌شود و اقدام می‌کند.

شیبانی یادآور شد: نقطه‌ای را که سپاه مورد هجوم داده بعد از رقه پایگاه اصلی تمرکز و تجمع سران گروه تروریستی داعش است که پیش از این مسئولیت حملات تروریستی تهران را پذیرفته و قاعدتا این نوع اقدام حاکی از این مسئله است هر جهتی با هر مسمایی بخواهد امنیت ملی ایران را بخواهد مورد تعرض قرار دهد در هر نقطه‌ای که قرار داشته باشد جمهوری اسلامی ایران حق خود می‌داند که با برخورد کند.

سفیر سابق ایران در دمشق اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در قالب سیاست مبارزه با تروریسم اقدام اخیر را انجام داده و این اقدام در راستای رویکرد واقعی جمهوری اسلامی برای برخورد جدی با پدیده تروریسم که ثبات و امنیت منطقه و جهان را مورد تهدید قرار داده تفسیر و تبیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما هر نوع رفتار نظامی در قالب مشاوره و یا ورود به عملیات نظامی را در توافقات جامع با دولت سوریه مورد بررسی قرار می‌دهیم و بدون تردید این اقدام جمهوری اسلامی مورد تایید و حمایت جمهوری عربی سوریه قرار دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.