امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64954
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 13 شهریور 1396 - 14:06 | | ارسال توسط :

ایران رتبه نخست خاورمیانه در تولید مقالات «سلولهای بنیادی» را کسب کرد

امیرعلی حمیدیه گفت: جمهوری اسلامی ایران با تولید ٣١ درصد از تمامی مقالات سلولهای بنیادی در منطقه خاورمیانه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بابل نوین، پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلول‌های بنیادی باعث شگفتی همگان شده است و تعداد زیادی از مقالات این حوزه را محققان و دانشجویان جمهوری اسلامی به ثبت رسانده اند.

 امیرعلی حمیدیه در هجدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل همزمان با سیزدهمین کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی  به بررسی علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در ایران پرداخت.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی در ابتدا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشرفتهای زیادی در حیطه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی کسب کرده است، تعداد انتشارات معتبر ایرانی را در سطح ١۵ جهانی ذکر کرد و آن را چشمگیر دانست.
حمیدیه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تولید ٣١ درصد از تمامی مقالات این حیطه در منطقه خاورمیانه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی در زمینه کار آزماییهای بالینی کشورمان توانسته است با ٧۶ کارآزمایی در حوزه سلولهای بنیادی جزو پیشتازان منطقه باشد به طوریکه تاکنون ۵١ کارآزمایی اختتام یافته و ٢۵ کارآزمایی بالینی فعال با شرکت حدود دو هزار و ۳۰۰ بیمار ثبت شده است.
وی افزود: تعداد مراکز پیوند سلولهای بنیادی خون‌ساز که در دو سال قبل تنها شش مرکز بود به ١۶ مرکزافزایش یافته و طی این مدت ٩ مرکز پذیره‌نویسی سلولهای بنیادی خون‌ساز فعال شده‌اند.
حمیدیه یکی از دستاوردهای مهم چندساله اخیر کشور در جهت گسترش فناوریهای سلولهای بنیادی تشکیل شرکتهای دانش‌بنیان مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و بیان کرد: از تنها دو شرکت در سال ٩٢ به ۵۶ شرکت در سال ٩۶ افزایش قابل توجه را نشان می‌دهد؛ در حال حاضر چهار انستیتو سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور فعال هستند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی به این مطلب اشاره کرد که به‌زودی فناوریهای  پیشرفته مهندسی بافت و همچنین ارگانهای مینیاتوری از سلولهای بنیادی بالغین برای غربالگری داروهای نوین و گران‌قیمت در دسترس قرار خواهند گرفت./ص
خبرگزاری دانشجو
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.