امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59512
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 26 خرداد 1396 - 19:30 | | ارسال توسط :

ایران نقش راهبردی در حمایت از محور مقاومت دارد

به گزارش بابل نوین، “سعید اوحدی” مشاور معاون اول ریاست جمهوریپیرامون سفر یک هیأت عالی رتبه از دولت سوریه به ایران اظهار داشت: با توجه به پیروزی‌های چشمگیر میدانی که در صحنه عملیات سوریه شاهد بودیم که توسط ارتش و ملت این کشور و با پشتیبانی محور مقاومت صورت گرفت ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اقتصادی در […]

به گزارش بابل نوین، “سعید اوحدی” مشاور معاون اول ریاست جمهوریپیرامون سفر یک هیأت عالی رتبه از دولت سوریه به ایران اظهار داشت: با توجه به پیروزی‌های چشمگیر میدانی که در صحنه عملیات سوریه شاهد بودیم که توسط ارتش و ملت این کشور و با پشتیبانی محور مقاومت صورت گرفت ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اقتصادی در این کشور ایجاد شده است.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری ادامه داد: فضای امنیت شهر دمشق و شهرهای مختلف این کشور از وضعیت قابل قبولی برخوردار شده  است. قبل از ماه مبارک رمضان سفری به کشور سوریه داشتیم و طی این سفر دو ملاقات با وزیر اقتصاد و مسئولین این کشور انجام شد و نتیجه این ملاقات‌ها  تفاهم‌نامه‌ای بود که از بند‌های این تفاهم‌نامه، قرار بر این شد که هیأتی از کشور سوریه به ایران سفر کرده تا بتوانیم این توافقات را عملیاتی کنیم.

رییس ستاد توسعه اقتصاد ایران و سوریه و عراق افزود: هفته گذشته هیأت عالی رتبه اقتصادی از نخست‌ وزیری سوریه، دبیر کل بانک مرکزی سوریه و رئیس بانک تجارت سوریه به ایران سفر کردند و در طول سفر ملاقات‌هایی را  با وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و برخی مسئولین اتاق مرکزی ایران داشتند و هم زمان با سفر همین هیأت همراه ما شاهد آزادسازی حدود ۲۷ هزار متر مربع از مناطق سوریه که در اشغال تروریست های تکفیری بود و این‌ها دلیلی بر این شد که باید گام‌هایی جدی در حوزه توسعه روابط اقتصادی با سوریه برداریم.

اوحدی با بیان اینکه جلسه بسیار خوبی با هیأت سوری در  تهران داشتیم تأکید کرد: در طول این جلسه قرار بر این شد که دو طرف بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید زمینه حضور فعالان اقتصادی و تردد مستقیم هیأت‌های اقتصادی را فراهم کند و نکته مهمی که مطرح شد این بوده که نمایشگاه توانمندی اقتصادی بزرگی برای اولین بار بعد از آغاز جنگ سوریه در این کشور برگزار می شود.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری ادامه داد: تسهیلات خوبی از سوی دولت سوریه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است و از همه فعالان در حوزه‌های اقتصادی، صنعت، پتروشیمی، مواد غذایی، صنایع لبنی و لوازم دارویی برای نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید تا شاهد حضور فعالیت آن‌‌ها در این نمایشگاه باشیم .

وی تصریح کرد: قرار بر این شد که در اتاق بازرگانی تهران یک شورای تخصصی برای توسعه روابط بین ایران و سوریه ایجاد شود و امیدواریم با فعال شدن این شورا بتوانیم فراخوانی از بخش خصوصی برای حضور در این نمایشگاه بزرگ سوریه داشته باشیم.

اوحدی گفت: با توجه به روند پیروزی‌های مستمر ارتش و ملت سوریه و اینکه بخش‌های مختلف این کشور از دست تروریست‌های تکفیری – صهیونیستی آزاد شدند شاهد این هستیم که پس از حدود ۷ سال و برای نخستین بار ارتش سوریه و عراق هم زمان به مرزهای دو کشور رسیدند.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری پیرامون برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت برنامه‌های بین ایران و سوریه خاطر نشان کرد: با توجه به نقش راهبردی که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت دارد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که همیشه تأکید بر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و حمایت و پشتیبانی همه جانبه از محور مقاومت است؛ با توجه به حوزه امنیتی که در کشور عراق و سوریه ایجاد شده است باید در حوزه اقتصادی وارد مرحله جدیدی شویم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.