امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68646
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 05 آبان 1396 - 17:52 | | ارسال توسط :

بایدها و نبایدهای امنیت فردی و اجتماعی در اربعین حسینی

حیدری گفت: دشمن پس از جمع آوری اطلاعات ما ابتدا آنها را دسته بندی و سپس بر اساس آنها الگوهای رفتاری ما را شناسایی می کنند و از همان اطلاعات در جهت زمین گیر کردن ما استفاده می کنند.

به گزارش بابل نوین، سردار حیدری در دومین روز از همایش آموزشی توجیهی ویژه مبلغان اعزامی اربعین که امروز در سالن همایش های بین المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات از دو حوزه اینترنت و تلفن همراه صورت می گیرد، گفت: در سفر اربعین مردم از هر دوی اینها استفاده می کنند و این موضوع تهدید را بالاتر می برد.

تمامی زیرساخت های ارتباطی در عراق شنود می شود

کارشناس فضای مجازی ادامه داد: تمامی زیرساخت های ارتباطی در عراق شنود می شود؛ همه ابزار ما اعم از سخت افزار و نرم افزادر قابلیت جمع آوری اطلاعات را از سوی دشمن دارد و این یعنی هشدار برای مراقبت از اطلاعات فردی و اجتماعی هرچند از درجه اهمیت کمی برخوردار باشند.

وی افزود: یکی از کارشناسان مسائل استراتژیک عضو سازمان های جاسوسی در آمریکا اذعان داشته است که اطلاعات هر چقدر هم که کم ارزش باشند باز هم قابل استفاده اند؛ آنها ابتدا اطلاعات ما را دسته بندی و سپس بر اساس آنها الگوهای رفتاری ما را  شناسایی می کنند و از همان اطلاعات در جهت زمین گیر کردن ما استفاده می کنند.

حیدری با بیان اینکه بسیاری از کاربران در فضای مجازی به دنبال «نمایش خود» هستند، اظهار داشت: در این بخش بسیاری از افراد دچار مشکل می شوند؛ بارها دیده شده که افراد با معرفی و انتشار اطلاعات خود در دام دشمن افتاده و به ورطه جاسوسی در آمده اند.

مراقب مهندسان اجتماعی باشیم

کارشناس مسائل امنیتی خاطرنشان کرد: تهدید بعدی «مهندسی اجتماعی» است؛ این یعنی ممکن است افرادی خود را به جای دوستان و یا افراد دیگر جا بزنند و شما را تخلیه اطلاعاتی کند، بنابراین باید مراقب رفتار خود و دیگران باشیم.

وی عنوان کرد: کوین میتنیک برجسته ترین مهندس اجتماعی در آمریکا است؛ وی در کتاب خود می نویسد «مردم عموماً دوست دارند مفید باشند، مخصوصاً برای کسی که خوب, آگاه و مصر باشد»، همچنین در بخش دیگری می آورد «مردم ذاتاً می خواهند مفید باشند, به همین دلیل فریب می خورند»؛ درست است که ما می خواهیم مفید باشیم، اما باید حواسمان جمع باشد تا گرفتار نشویم و مهندسان اجتماعی ما را تخلیه اطلاعاتی نکنند.

حیدری با اشاره به اینکه اپراتورهای تلفن همراه عراق از امنیت بسیار پایینی برخوردارند، گفت: این اپراتورها به راحتی می تواند در دسترس هکرهای ضعیف نیز بیفتد؛ بنابراین سعی کنید گوشی کارنکرده به همراه داشته باشید، عکس های خود را با افراد سرشناس و یا مکان های حساس به اشتراک نگذارید و بلوتوث خود را خاموش نگه دارید.

چند نکته در بخش امنیت فردی

کارشناس فضای مجازی به تبیین بخش امنیت فردی پرداخت و اظهار داشت: در این بخش باید چند نکته رعایت شود که عبارتند از اینکه مراقب رفتار مأمورهای عراقی باشید، مراقب همسفران خود باشید، به جز گذرنامه مدارک شناسایی دیگر را همراه خود نداشته باشید، مراقب رفتار میزبانان باشید و اطلاعات ریز و دقیق از خودتان در اختیار میزبان قرار ندهید.

وی در پایان با بیان اینکه زائران نباید احساسات ملی گرایی عراقی ها را تحریک کنند، عنوان کرد: در بخش تغذیه دشمنان سعی دارند با آلوده سازی مواد خوراکی و آرایشی – بهداشتی، زائران را مورد بیوترور قرار دهند؛ همچنین به هنگام گرفتن کتب ادعیه مراقب باشید که لابه لای آن مواد منفجره مخفی نکرده باشند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.