امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80915
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار ویژه, مذهبی تاریخ انتشار : 12 فروردین 1397 - 12:46 | | ارسال توسط :

با تقوا دین خدا را یاری کنید

امام جمعه امیرکلا در جمع معتکفین رجبیه گفت: تقوا یکی از چیزهایی است که دین خدا را یاری می‌کند اگر به دین خدا قائل هستیم و خودش هم می‌گوید اگر دین مرا یاری کنید من هم کمک می‌کنم.

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله عبدالحسین بابایی در جمع معتکفین رجبیه شهر امیرکلا با اشاره به فیوضات اعتکاف رجبیه اظهار کرد: خداوند برای هر چیزی مقدمه‌ای قرار می‌دهد و برای رمضان ۶۰ روز را مقدمه قرار دارد که این ایام هم جزو همان روزها هستند.

وی افزود: خداوند از ابتدای خلقت روح را آفرید و فرمود این روح برای من است، ما باید هم مواظب خدا باشیم هم خدا مواظب ما که امام صادق(ع) که این حدیث از ایشان نقل شده است در تفسیر آن فرمود دین خدا احتیاج به کمک کند.

امام جمعه شهر امیرکلا ادامه داد: تقوا یکی از چیزهایی است که دین خدا را یاری می‌کند اگر به دین خدا قائل هستیم به حساب خداوند است، با نگاهی که به رحمانیت و بزرگی خداوند داریم توجه می‌کنیم و خودش هم می‌گوید اگر دین مرا یاری کنید من هم کمک می‌کنم.

این مسئول تصریح کرد: خدا هم برابر تقوا مواظب انسان و در بسیاری از لغزش‌ها حفظ می‌کند، روزه مقدمه و نماز اعتکاف مقدمه استغفار است.

آیت‌الله بابایی گفت: روح انسان مانند هواست و ذات آن مثل ذات اهل‌بیت همیشه خوش بوست، خداوند در قرآن آورده است “قد افلح من زکاها ” یعنی خوش به حال انسانی که روح زیبای خود را حفظ کرده و هرچیزی که خداوند افریده در ذات او مثبت است یا منفی.

وی با تاکید بر این نکته که روح انسان ذاتا پاک خلق شده یادآور شد: مقدمات پاکی روح چند چیز است اول رفیق و همنشین که باید به آن توجه ویژه کرد، امام‌صادق(ع) در این زمینه می‌فرماید”رفیق سه گونه است مثل غذا، اول سالم و طیب، دوم غذایی که بی اثر هست ویتامین ندارد و سوم غذای مسموم.

سخنران ویژه معتکفین شهر امیرکلا افزود: رفیقی که ساده است و شرآفرین نیست می تواند در زندگی بسیار مفید باشد و رفیق بد هم بی‌عقل هم بی‌ایمان خواهد بود.

امام جمعه شهر امیرکلا ادامه داد: کتاب هم تاثیر مثبت و منفی دارد و یکی دیگر از چیزهای تاثیرگذار چشم است که اگر رها شود هرزه و وارد گناه می‌شود و به فرموده پیامبر اسلام” چشم و دیده خبر رسان و تله‌ای برای فتنه‌هاست” که باید مواظب آن بود.

بابایی در پایان با سفارش به استفاده از برکات ایام‌البیض گفت: در سال جدید هدفمند و منظم کار کنیم و در این روزهای ایام‌البیض با خواندن قرآن و قرار دادن آن در امورات زندگی ولو به مدت کوتاه ولی هر روزه در کنار عرض سلام و ارادت روزانه به ساحت مقدس امام زمان(عج) فضایی مناسب برای آینده ترسیم کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.