امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82461
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 25 خرداد 1397 - 12:33 | | ارسال توسط :

بخشی از نقدینگی وارد بازار بورس شد

به گزارش بابل نوین، در هفته گذشته بخشی از نقدینگی وارد بازار بورس شد. انتظارات انباشته تورمی، ثبات نسبی قیمت‌های جهانی و انتظار بازار در جهت تاثیر نهایی نرخ ارز بر وضعیت سودآوری شرکت‌ها از جمله محرک‌های نفوذ نقدینگی در این هفته بود. از طرفی بنظر می‌رسد سیاستگذاری کلان مبتنی بر رونق این بازار در جهت […]

به گزارش بابل نوین، در هفته گذشته بخشی از نقدینگی وارد بازار بورس شد. انتظارات انباشته تورمی، ثبات نسبی قیمت‌های جهانی و انتظار بازار در جهت تاثیر نهایی نرخ ارز بر وضعیت سودآوری شرکت‌ها از جمله محرک‌های نفوذ نقدینگی در این هفته بود. از طرفی بنظر می‌رسد سیاستگذاری کلان مبتنی بر رونق این بازار در جهت جذب نقدینگی سوداگر از سایر بازار‌های موازی ،از دیگر موارد موجود درشرایط بازار این هفته بورس بود.

وی ادامه داد: روز شنبه ۹۷/۳/۱۹ در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۷۸۳ و ۳۵۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۸۳ و ۱۹۷۶ میلیارد ریال معامله شد. در این روز شاخص کل هموزن با ۳۸ نقطه پایه افزایش به سطح ۱۷۳۹۰ واحد رسید. از سوی دیگر آیفکس با ۳۸ نقطه پایه کاهش به سطح ۱۱۰۷ واحد بازگشت. نماد‌های فملی بیشترین تاثیر مثبت و پارسان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص نهادند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد فملی قرار گرفت.

امیرباقری تصریح کرد: یکشنبه ۹۷/۳/۲۰ بازار بورس میزبان معامله ۷۸۳ میلیون برگه به ارزش ۱۸۰۵ میلیارد ریال بود. در بازار فرابورس نیز تعداد ۶۹۷ میلیون برگه اوراق به ارزش ۱۹۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد. در این روز شاخص کل با کاهش ۱۷ نقطه پایه مواجه شد و به رقم ۹۵۹۱۶ واحد رسید. آیفکس با کاهش ۲۵ نقطه پایه به سطح ۱۱۰۴ رسید. نماد‌های فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. سپ، فولاد و فملی، نماد‌هایی با بیشترین ارزش معاملاتی بودند.

تحلیل گر بازار سرمایه افزود: روز دوشنبه ۹۷/۳/۲۱ در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۹۰۸ و ۵۹۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶۶۱ و ۲۵۰۲ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت. اکثر شاخص‌های مطرح بازار بدون تغییرات محسوس نسبت به روز قبل بکار خود پایان دادند. شاخص کل و آیفکس در سطوح ۹۵۸۴۷ و ۱۱۰۸ واحد قرار گرفتند. نماد‌های شبندر، وامید و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. نماد‌های فاراک، فولاد و قشرین رکورد بیشترین ارزش ریالی معاملات را از آن خود کردند.

امیرباقری گفت: سه شنبه ۹۷/۳/۲۲ در بازار بورس تعداد ۱۰۱۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد. در این روز بازار فرابورس نیز میزبان معامله ۴۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال بود. کلیه شاخص‌های مطرح بازار روند مثبتی را در این جلسه معاملاتی تجربه کردند. شاخص کل با ۵۵ نقطه پایه افزایش به سطح ۹۶۳۷۹ واحد رسید. شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بازار با رشد ۱.۱ درصدی روبرو شد و به سطح ۴۵۴۷ واحد دست یافت. نماد‌های فولاد، فخوز و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص نهادند. بیشترین ارزش معاملات متعلق به نماد‌های فملی، سپ و فاراک بود.

وی در پایان بیان کرد: در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، چهارشنبه ۹۷/۳/۲۳ در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۱۵۸۵ و ۴۱۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۰۰۶ و ۱۸۵۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. شاخص کل بازار با رشد خیره کننده حدود ۳ درصدی در آستانه صدهزار واحد قرار گرفت. آیفکس با رشد ۳.۳۳ درصد به سطح ۱۱۵۴ واحد دست یافت. نماد‌های فولاد، فارس و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص نهادند. بیشترین ارزش ریالی معاملات در اختیار نماد‌های سپ، فولاد و فملی قرار گرفت.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.