امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 47445
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 16 بهمن 1395 - 11:46 | | ارسال توسط :

بدون قرآن، تحقق هیچ عزتی در این انقلاب قابل تصور نیست

پیشکسوت قرآنی کشور در یازدهمین همایش ملی تجلیل از چهره‌های قرآنی گفت: بدون قرآن، تحقق هیچ عزتی در این انقلاب قابل تصور نخواهد بود، با قرآن، آینده و راه ما روشن است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش بابل نوین،عباس سلیمی، خادم‌القرآن و پیشکسوت قرآنی کشور شام‌گاه ۱۵ بهمن‌ماه در یازدهمین همایش ملی تجلیل از چهره‌های قرآنی ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س)، پیام‌آور عاشورا و طلایه‌دار سنگر پرافتخار حجاب و عفاف و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یاد و خاطره احیاگر قرآن کریم در قرن اخیر، پیر پیروزمند جماران و فریادگر بزرگ تکبیر و توحید امام امت(ره) و شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.
وی ادامه داد: مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سه عامل رهبری، امت و ایدئولوژی بود. رهبری این انقلاب با بزرگمردی از صالحان بود که خود پرورش یافته مکتب قرآن و سرآمد فقه و عرفان بود. هم فرزند شهید بود و هم پدر شهید. امام بزرگواری که با اتکای به قرآن، زمامداران فاسد جهان را به چالش کشید و رسوا ساخت. امام بزرگواری که با بصیرت قرآنی در حقیقت معادلات سیاسی جهان را در دوران ما بر هم زد. امام، سیاستمدار بود، اما سیاست‌باز نبود. امام، عارف بود، اما عرفان او در چهارچوب شریعت مقدس اسلام بود.
سلیمی تصریح کرد: هر کدام از این ویژگی‌ها یک شخصیت منحصر به فرد تاریخی را می‌سازد. امام عزیز و بزرگواری که شیوه مبارزه او استثنایی بود. دقیقا در آن زمانی که در جبهه استبداد داخلی مبارزه می‌کرد، با استعمار خارجی نیز می‌جنگید و عجیب است که در بحبوحه گرفتاری‌های انقلاب با صدور نامه‌ای که مسئولیت ابلاغ آن را به یک عالم بزرگ و مفسر قرآنی واگذار کرد، به رئیس اردوگاه الحاد اعلام کرد، مشکل شما مشکل مبارزه بیهوده با خدا و مقدسات و معنویات است و به گورباچف فرمود صدای شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم به گوش می‌رسد و از این پس باید مارکسیسم را در موزه تاریخ سیاسی جهان جست‌وجو کرد.
پیشکسوت قرآنی کشور بیان کرد: این ویژگی‌ها فقط از یک رهبر و امامی به دست می‌آید که پیرو قرآن کریم است. امام(ره) قرآنی می‌اندیشید، قرآنی سخن می‌گفت و قرآنی عمل می‌کرد. سلام و درود خدا بر آن رهبری بزرگواری که با قرآن به صحنه انقلاب آمد و قرآن را از کنج انزوا به صحنه جامعه آورد.
وی ادامه داد: دومین عامل پیروزی این انقلاب، مردم عزیز و فداکار و ولایتمدار بودند. ملتی که همه هستی خود را از رهگذر بیعت با این امام قرآنی تقدیم انقلاب اسلامی کردند. بیش از ۲۲۰ هزار شهید، ۵۰۰ هزار جانباز و چهل و هشت هزار نفر از فرزندان ایشان به عنوان آزادگان سرافراز، تقدیم انقلاب اسلامی شدند. گرامی می‌دارم یاد و خاطره همکار دلیر شجاع آذری غیور خود مرحوم شهید سرلشگر خلبان «حسین لشکری» که بیش از ۱۸ سال از عمر خود را در اردوگاه‌های اسارت بغداد سپری کرد و در همان سال‌ها حافظ کل قرآن کریم شد.
سلیمی گفت: ما وام‌دار شهدا و آزادگان و ایثارگران هستیم. ما وام‌دار آن مادر شجاع شهیدی هستیم که در ستاد تفحص شهدا می‌فرمود: «شاکر خداوندی هستم که در آن روزی که تنها فرزند من ابوالفضل را به من داد، سه کیلو و سیصد گرم وزن داشت و امروز هم که تیم تفحص بقایای استخوان‌های او را به من می‌دهد، سه کیلو و سیصد گرم وزن دارد».
وی افزود: سومین عامل پیروزی انقلاب ما ایدئولوژی، اعتقاد و هویت دینی مردم بود که متکی بر اسلام عزیز بود، اسلامی که مبتنی بر دو رکن رکین قرآن و ولایت است. آنان که بوی عترت و قرآن نمی‌دهند/ آسوده در این زمین جان نمی‌دهند/ آنان که دل به باور قرآن نداده‌اند/ افتاده‌اند اگرچه به پا ایستاده‌اند. رکن سوم پیروزی این انقلاب، قرآن عزیز بود و نکته بسیار مهم در اینجا این است که رمز بقا و عامل استمرار انقلاب اسلامی نیز تمسک به همین سه عامل است یعنی رهبری، ملت و قرآن.
پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: امروز بحمدالله سکانداری این انقلاب با عظمت به دست باکفایت سیدی از اولاد حضرت زهرا(س)، بزرگ پرچم‌دار قرآن رهبر معظم انقلاب اسلامی است که البته در این رابطه، ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی و به ویژه تربیت بیش از ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن از مطالبات ایشان به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه مردم با صلابت‌تر از گذشته و مستحکم و استوار در راه و صحنه انقلاب اسلامی حضور دارند، اظهار کرد: رکن سوم، قرآن است و با توجه به اینکه امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در تقویم ستاد دهه فجر روز «قرآن؛ ‌حاکمیت ارزش‌ها و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)» نامگذاری شده است و از آنجا که این رکن یعنی قرآنی یک رسالت جهانی دارد، برای همه اقشار جامعه نیز پیام دارد.
سلیمی ادامه داد: به اعتقاد ما اولین پیام قرآن برای خود جامعه قرآنی است که آن عبارت از خشیت الهی، پاکی، اخلاص، وحدت، ایثار، همدلی، عمل به قرآن، حفظ کرامت و جایگاه قرآنیان و از همه مهمتر، حفظ حرمت و آبروی قرآن در اجتماع است. یعنی عملکرد ما جامعه قرآنی در هر سطحی نباید خدای ناکرده موجب بدبینی مردم شود. پیام قرآن به تک تک افراد ملت بزرگ ما و همچنین، مسئولان نظام نیز عبارت از عدالت، صداقت، استقامت، احسان و نیکوکاری، اخلاق، علم، معرفت، مهرورزی، جوانمردی، ایثار و نهایتا برنامه‌ریزی به منظور تحقق سبک زندگی قرآنی است.
پیشکسوت قرآنی کشور افزود: پیام قرآن به حوزه‌های علمیه و روحانیت متعهد، همچنین به رسانه ملی و آموزش و پرورش عبارت از برنامه‌ریزی دقیق به منظور ارتقاء مستمر معرفت قرآنی مردم است، زیرا مردم باید پیام قرآن را دریافت و روح و نور قرآن در زندگی آنان متجلی شود. باید طوری عمل کنند که سبک زندگی مردم به سمت سبک زندگی قرآنی باشد. برای تحقق این اهداف، حمایت بیشتر دولت خدمتگزار و مجلس محترم از فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه در زمینه بودجه که در سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های غیر قابل قبول مواجه بوده، ضروری می‌باشد.
سلیمی اظهار کرد: از یاد نبریم که موفقیت دولت، مجلس، رسانه، حوزه‌ها و جامعه قرآنی در نشر فرهنگ قرآنی پس از لطف خدا، نیازمند مشارکت و حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه مردم از این حرکت الهی است تا در قالب حمایت‌های مردمی بتوانند به حرکت مؤثر خود ادامه دهند. در این راستا انجمن خیّرین قرآنی در سراسر کشور و همچنین، ادارات اوقاف، مساجد و مؤسسات قرآنی آماده استقبال از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی هستند.
پیشکسوت قرآنی کشور در پایان بیان کرد: بدون قرآن، تحقق هیچ عزتی در این انقلاب قابل تصور نخواهد بود و با قرآن آینده و راه ما روشن است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. از خداوند بزرگ عاجزانه مسئلت می‌کنیم تا به تأسی از امام عزیز قرآنی و شهدای قرآنی، به ما توفیق آن مرحمت کند تا قرآنی بیندیشیم، قرآنی سخن بگوئیم و قرآنی عمل کنیم تا خداوند بزرگ ما را با قرآن زنده بدارد با قرآن بمیراند و با قرآن محشور کند.

ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.