امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 42697
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 دی 1395 - 10:27 | | ارسال توسط :

برای عبور از فتنه نیازمند بصیرت هستیم

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه برای عبور از فتنه ملت و همه انسان ها نیاز به مرکبی به اسم بصیرت دارند، گفت: تا زمانی که بصیرت در بین مردم باشد و مردم با بصیرت کافی نسبت به مسائل نگاه کرده و آنها را بررسی و حل کنند هیچ کسی گمراه نمی‌شود.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین شب گذشته در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین با اشاره به آیات قرآن کریم در رابطه با فتنه، اظهار کرد: نگرانی پیامبر اکرم و همچنین خداوند تباک وتعالی برای امت اسلامی، بیانگر این است که نگرانی پیامبر اکرم نگرانی مقدسی است چرا که ایشان بسیار برای امت خود نگران بودند که دچار ضعف وسستی در ایمان ودین خود نشوند.

وی در ادمه افزود: انبیای الهی دلواپس امت بودند، بیگانگان و یهودیان برای فتنه ۸۸، ۱۰ سال برنامه ریزی کرده بودند همانطور که در سال ۷۸ فتنهای ایجاد کردند، برداشت ساده لوحان از فتنه ۸۸ این بود که بتوانند ضربهای به ملت و نظام ود ین بزنند اما با درایت رهبری و تدبر ایشان نقشه آنها نقش برآب شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توصیههای رهبری به نامزدهای انتخاباتی، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در همین اواخر خطاب به آقای احمدینژاد فرمودند که در انتخابات شرکت نکنند چرا که با شرکت ایشان زمینه نفوذ بیگانگان مهیا خواهد شد که با درایت رهبری راه فتنه بسته شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در زمان خویش دوچیز گران‌بها برای امت خویش به جا گذاشت، گفت: یکی قرآن و دیگری عترتشان که نخست با توجه به قرآن می‌توان از فتنه جلوگیری کرد و دوم با پیروی و تبعیت از امام خویش است که مانع از گمزاهی می‌شود.

حجت الاسلام تویسرکانی در ادمه تصریح کرد: در حال حاضر بیگانگان در تلاش هستند که با تفرقه افکنی در بین مسلمانان با روشهای مختلف دین،قرآن و عترت پیامبر اکرم(ص) را از بین ببرند مانند کشته شدن میلیونها نفر از مسلمانان و کودکان و زنان در برهه‏ های زمانی مختلف است که هدف اصلی آنها نابود کردن مسلمانان و شیعیان است.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز گروهی به عنوان داعش به وجود آمده است که علاوه بر جنایات خود و تهیه فیلم از جنایات خود می‌خواهند رعب و وحشت به جان مردم بیندازند.

تمسک به قرآن بالاتر از توسل است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تمسک به قرآن را بالاتر از توسل دانست و اظهار کرد: تمسک یعنی عمل به قرآن در هر چیزی، اگر عمل نباشد اهمیتی ندارد با توجه به آیه قرآن تبعیت و پیروی از قرآن یعنی تمسک به قرآن.

وی در ادامه افزود: ما باید در زندگی روزمره هم تمسک داشته باشیم، به عنوان نمونه در طلاق، ازدواج، نحوه برخورد با دیگران، در نتیجه اگر کسی بدنبال تمسک است باید تدبیر هم داشته باشد.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه اگر تدبر در قرآن از سوی مسلمانان صورت نگیرد، مانند این است که به قلب و وجود خود قفل زده باشند، گفت: پیامبر اکرم(ص) هم از تدبر نکردن امت خود نزد خداوند گلایه می‌کند، رهبر انقلاب برای سرنگونی بیگانگان و برگرداندن شر خود به خودشان در زمان سخنرانی خود در زمان فتنه با نامگذاری فتنه موجب سرنگونی بیگانگان شد.

وی در ادامه اضافه کرد: زمان امام(ره) که به مجاهدین خلق اسم منافقین را دادند بیگانگان با مشارکت با بعضی خواص ساده لوح می‌خواستند ملت را گمراه کنند ام با تدبیر رهبری و بیانات ایشان و آوردن اسم فتنه زمینه گیج شدن بیگانگان فراهم شد.

روحانیت می‌تواند بیگانگان را به خاک سیاه بنشاند

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حرف بیگانگان این است که در ایران عامل اصلی فتنه روحانیت است، اما همین روحانیت می‌تواند بیگانگان را به خاک سیاه بنشاند مانند کودتای نوژه که با پشتوانه بیگانگان بعضی از خواص آن زمان گول بیگانگان را خوردند و کودتای نوژه را ایجاد کردند.

وی در ادمه افزود: آنها در کودتای نوژه به حوزههای علمیه نفوذ پیدا کردند که با کمک روحانیت کودتا را ایجاد کردند به همین دلیل است که می‌گویند روحانیت عامل اصلی فتنه در ایران هستند.

حجت الاسلام تویسرکانی ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تشیعی که بخواهد از لندن بیاید به درد شیعه نمیخورد، با توجه به فرموده ایشان الان جریان شیرازیها موجب گمراهی امت است و جایگاه مراجع را زیر سؤال می‌برد، سید صادق شیرازی با ۱۳ شبکه در ماهواره در حال توهین به مراجع تشیع ایران و روحانیت است و مراجع را مرتد می خواند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: بیگانگان و شیرازی ها بر این باوردند که شیعه ها و سنی ها برادر نیستند. می‌گویند که اگر کسی بخواهد بگوید که شیعیان با سنی ها برادر است کافر است، آنچنان که براین باورند که سنی‌ها کافرند.

وی در ادامه افزود: اصل ولایت فقیه با حضور خود برای از بین بردن سردرگمی و گیجی مردم است و ایشان با توصیه‏ ها و رهنمودهای خود سبب جلوگیری از گمراهی ملت می‎شوند.

برای عبور از فتنه نیازمند مرکبی بنام بصیرت هستیم

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برای عبور از فتنه ملت و همه انسان ها نیاز به مرکبی دارند به اسم بصیرت، گفت: تا زمانی که بصیرت در بین مردم باشد و مردم با بصیرت کافی نسبت به مسائل نگاه کنند و آنها را بررسی و حل کنند هیچ کسی گمراه نمی‌شود.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه در زمان امام(ره) ملت با اقتدا و پیروی از ایشان و بابصیرتی که ایشان داشتند گمراه نشدند، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه آقای منتظری در آن زمان طبق گفته امام راحل خلاصه عمر ایشان بودند اما متأسفانه با پیروی نکردن از امام راحل از جاده حق خارج شدند و به بیراهه رفتند و در آخر هم موجب برکناری ایشان شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سید مهدی هاشمی هم مانند آقای منتظری گمراه شد، ابراز کرد: سید مهدی هاشمی فتنه ایجاد کرد، با وجود فتنه‌های بسیار در آخر الزمان بعضی‌ها در همین شبکه‌های ماهوارهای که وابسته به جریان شیرازی هستند منکر این قضایا می‌شوند، در صورتی که تمام اینها با آیات قرآن تطابق دارد، این عوامل منکر جهنم و عذاب الهی هم در آخرت می‌شوند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با افشاگری‌های مخالفان نظام مانند عکسی که از دختر میرحسین موسوی در فضای مجازی پخش شد تا آقای میرحسین موسوی را تخریب و افشا کنند، فرمودند هر گونه افشاگری حرام است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر با وجود جنگ نرم باید به رهبری نگاه و از او پیروی کنیم تا گمراه نشویم، در زمان فتنه ۸۸ و خروش ۹ دی ماه یک نمونه از همین پیرویها را از رهبری دیدیم، چرا که مردم با نگاه و پیروی از رهبری توانستند از گیج شدن و گمراهی دور شوند و مشت محکمی بر دهان دشمنان بزنند./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.