امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57748
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران تاریخ انتشار : 02 خرداد 1396 - 9:56 | | ارسال توسط :

بابل نخستین برگزار کننده کارگاه طراحی پوستر “زایمان طبیعی” در کشور است

رییس بیمارستان روحانی بابل گفت: کارگاه طراحی پوستر"زایمان طبیعی" برای نخستین بار در کشور با حضور طراحان و گرافیست‌های برتر مازندرانی در بیمارستان آیت‌الله روحانی برگزار شد.

به گزارش بابل نوین، محمود صادقی با اشاره به اهمیت طرح تحول نظام سلامت در کشور اظهار کرد: از مهم‌ترین بسته‌های حمایتی طرح تحول نظام سلامت، بسته ترویج زایمان طبیعی است که به ارتقای شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان کمک کرده است.
و ی افزود: ترویج زایمان طبیعی در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت و کاهش آمار زایمان سزارین با فراهم‌سازی بسترهای آن محقق خواهد شد.
رییس بیمارستان روحانی بابل ادامه داد: افزایش مراجعه‌کنندگان با اجرای طرح تحول سلامت رو به رشد است و هدف دولت ارائه خدمات مطلوب مراکز درمانی از نظر کمی، کیفی و دستیابی به این مهم است.

این مقام مسئول در حوزه سلامت شهرستان بابل با اشاره به وضعیت موجود در زایمان طبیعی تصریح کرد: باید برای کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی در طبقات مختلف جامعه به فرهنگ‌سازی و مشاوره‌های درست پرداخت تا زنان باردار از مزایای زایمان طبیعی بیشتر اطلاع پیدا کنند و در همین راستا جهت افزایش رضایت‌مندی مردم در بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی طرح تحول نظام سلامت در حال اجرا است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه طراحی پوستر زایمان طبیعی گفت: کارگاه طراحی”زایمان پوستر” برای نخستین بار در کشور با حضور طراحان و گرافیست‌های برتر استان مازندران در بیمارستان روحانی برگزار شد که به عنوان طرحی نو در راستای ترویج زایمان طبیعی بود.

صادقی افزود: این کارگاه عملی با حضور ۲۷ دانشجو و طراحان برتر دانشگاه‌های الزهرا(س) و امام صادق(ع) بابل و قدسیه ساری به مدت ۲ روز در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ۹۶ برگزار و از آثار برتر در این کارگاه با حضور در نمایشگاه، داوری و تقدیر می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به رایگان شدن تعرفه زایمان طبیعی تاکید کرد: اجرای طرح پزشک مقیم رشته‌های داخلی، بیهوشی و زنان، رایگان شدن تعرفه کلاس‌های آمادگی برای زایمان، خوشایندسازی و نوسازی بلوک زایمان، خرید تجهیزات مورد نیاز، انجام مراقبت‌های پیش و حین بارداری، برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان از جمله برنامه‌های بسته ترویج زایمان طبیعی طرح تحول نظام سلامت از فعالیت‌های این مرکز بود.

وی تصریح کرد: کلاس‌های آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک زایمان طبیعی در کنار همراه آموزش دیده به صورت کامل رایگان در روزهای زوج شیفت صبح و روز یکشنبه شیفت عصر برگزار می‌شود که همشهریان و مازندرانی می‌توانند در طی ۸ جلسه از این کلاس‌ها بهره مند گردند.

رییس بیمارستان روحانی بابل در پایان گفت: مادران باردار اگر ذهن خود را بر روی فواید زایمان طبیعی متمرکز کنند و بر فواید آن آگاهی کامل داشته باشند، می‌توانند با اعتماد به نفس زایمان طبیعی ایمن و موفقی را با خاطره‌ای خوش به پایان برسانند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.