امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 43979
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اقتصادی, سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 24 دی 1395 - 17:48 | | ارسال توسط :

برخی از مردم با این وضعیت خرید مرکبات به گریه افتادند

امام‌جمعه بابل گفت: برخی از مردم امروز به گریه افتادند و نگرانند، متاسفانه هنگام خرید مرکبات برخی از مراکز بهانه آوردند و چرا بیچاره‌ها باید محصول را کاملا آماده کنند و هزینه چیدن و حمل و نقل بر باغداران تحمیل شود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل امروز در خطبه‌های نمازجمعه با تسلیت در گذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین ۵۹ ساله مقام معظم رهبری و خادم دلسوز نظام اسلامی بود که در مسؤولیت‌های مختلف در نظام اسلامی خدمت کرد.
وی افزود: ایشان تقریبا ۷ بار به زندان افتادند و حضور جدی در صحنه مبارزه با رژیم ستمشاهی داشت.
امام‌جمعه بابل ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از نسل اول افرادی که است که به عنوان عنصر اصلی انقلاب در کنار امام راحل فعالیت می‌کردند و سختی‌های زیادی را به جان خرید، صبر و استقامت او در دوران مبارزه مثال زدنی بود، بارها تا مرز شهادت پیش رفت، شکنجه‌های وحشیانه‌ای بر ایشان صورت گرفت اما با استقامت و با تحمل سختی‌ها این میدان مبارزه را ترک نکرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در همان دوران اموال خود را در راه انقلاب هزینه کرد و از خانواده‌های دستگیر شدگان حمایت کرد، بعد از انقلاب به‌عنوان یکی از ارکان اصلی انقلاب در مسؤولیت‌های مختلف ایفای وظیفه کرد.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: یکی از اموری که رهبری صحه گذاشتند علاقه ایشان به امام و رهبر معظم انقلاب بود، در بعضی از موضوعات اختلاف نظر جدی با مقام معظم رهبری داشت اما هیچگاه از محبت وی به رهبر معظم انقلاب کم نشد و ذره‌ای حاضر نشد از انقلاب فاصله بگیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب و مردم هم در تشییع جنازه وی ۹ بار برای ایشان تقاضای عفو کردند.
امام جمعه بابل با اشاره به اظهارات مقام های فعلی آمریکا در خصوص برجام و نیز اظهارات اخیر رییس جمهور منتخب و مقامات دولت آینده این کشور در خصوص برجام گفت: سخنرانی آقای اوباما را در خصوص برجام و توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران که آخرین سخنرانی وی به عنوان رییس جمهور آمریکا بود نشان از کینه و عمق آنها نسبت به نظام اسلامی بود.

وی تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب و سایر دلسوزان مرتب پرونده برجام را روی میز قرار می‌دهند بخاطر اهتمام دشمن نسبت به این مساله است و آن‌ها از این برای اهرم فشار علیه ما استفاده می‌کنند، دشمن از این برجام می‌خواهد نهایت استفاده را ببرد و با اینکه ایران بسیار فراتر از تعهدات خود در برجام عمل کرد اما غربی‌ها عملا هیچ کار و اقدامی در این مساله انجام ندادند.
روحانی ادامه داد: ملت ما، دلسوزان انقلاب و در راس آن رهبر معظم انقلاب در این مساله تذکر می‌‌دهند اما دولت باید مراقبت و دقت بیشتری انجام دهد.
وی افزود: دلسوزان و رسانه‌های انقلابی مرتب این مساله را پیگیری می‌کنند چون دشمن از برجام برای نفوذ و سلطه خود بر کشور سوء استفاده می‌کند و باید این مساله در جلوی چشم ما باشد تا خدای ناکرده خسارات بیشتری بر کشور وارد نشود، مذاکره کنندگان به نیت خیر در این مساله وارد شدند اما آنچه که داده ایم در مقابل آنچه به دست آورده‌ایم با هم برابر هستند؟
خطیب جمعه بابل گفت: بنا برتاکید خداوند در قرآن دشمنان اسلام هرگز از مسلمانان راضی نمی‌شوند، وزیر امور خارجه جدید آمریکا هنوز نیامده برای ما خط و نشان می‌کشد، آمریکایی‌ها بر اساس تجربیاتی که در کشورهای دیگر می‌بینیم آنها هیچ گاه پای عهد خود نمی‌مانند، قدم زدن و رفیق شدن با آمریکایی هم نتوانست از خصومت آنها با ما کم کند و در پشت لبخند آن‌ها نهایت خصومت وجود دارد.
وی ادامه داد: اشتباهی که مذاکره کنندگان انجام دادند دوباره در اجرای برجام تکرار نشود، اگر آمریکایی‌ها بخواهند دست رد به برجام بزنند ملت ما نیز با آن‌ها مقابله به مثل خواهد کرد، در چهارچوب‌ها نباید خود را محصور نکنیم و بدعهدی را باید با جدیت پاسخ بدهیم و نباید شاهد رفتاری انفعالی باشیم.
امام‌جمعه بابل با اشاره به سرمازدگی محصولات مرکبات و خرید تضمینی مرکبات برای صنایع کنستانتره اظهار کرد: با توجه به وسعت مرکباتی که در این شهرستان وجود دارد این شهرستان از قطب‌های تولید مرکبات به حساب می‌آید و بعضی از مناطق ما مانند بخش بابلکنار تمام زندگی مردم منوط به مرکبات است و با این روش خسارات خسارت سنگین‌تر شد و مردم به بیچارگی افتادند، حالا هم که خرید مرکبات با مشکل مواجه شد و مسائل زیادی همراه با نگرانی مردم باغدار کشاورزی وجود آمد.
وی ادامه داد: برخی از مردم امروز به گریه افتادند و نگرانند، متاسفانه هنگام خرید مرکبات برخی از مراکز بهانه آوردند و چرا بیچاره‌ها باید محصول را کاملا آماده کنند و هزینه چیدن و حمل و نقل بر باغداران تحمیل شود.
حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: خدمتگزاران نظام تدبیری شایسته برای مسئله سرمازدگی محصولات باغداران بیاندیشند، تمام زندگی مردم منوط به فروش این محصول است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.