امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68250
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 01 آبان 1396 - 16:52 | | ارسال توسط :

برنامه‌های شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین تشریح شد/ همکاری ۲۱ دانشگاه با ستاد مرکزی اربعین

به گزارش بابل نوین، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، نشست خبری معاونت کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با حضور لاله افتخاری رئیس شورای راهبری بانوان و معاون حوزه بانوان این کمیته صبح امروز یکم آبان‌ ماه در فرهنگسرای جهاد برگزار شد. افتخاری در آغاز این نشست با تشریح فعالیت‌های معاونت کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد […]

به گزارش بابل نوین، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، نشست خبری معاونت کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با حضور لاله افتخاری رئیس شورای راهبری بانوان و معاون حوزه بانوان این کمیته صبح امروز یکم آبان‌ ماه در فرهنگسرای جهاد برگزار شد.

افتخاری در آغاز این نشست با تشریح فعالیت‌های معاونت کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین، گفت: حضرت زینب (س) الگویی کامل برای مسلمانان هستند. ایشان مصداق بارز تساوی ارزش‌های انسانی و ماموریت‌های فردی اجتماعی در جامعه‌اند. اگر ما حرکت امام حسین (ع) را از مدینه به مکه و از مکه به کربلا مشاهده کنیم، خواهیم دید که همان جریان را حضرت زینب (س) در اسارت از خود نشان می‌دهند.

افتخاری ادامه داد: سال گذشته برادران ما با توجه به سیاست‌ها و راهبردهای برگزاری مراسم اربعین در بعثه مقام معظم رهبری، حضور و نقش خانم‌ها را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که جریان اربعین زنانه است، در نظر گرفتند. یعنی همان طور که حضرت زینب (س) و زنان قبیله بنی اسد رفتند، زنان ما نیز باید همرنگ و همسو با حضرت زینب (س) شوند.

وی افزود: به همین منظور چهار کمیته که سه مورد آن مبحث امنیت را برعهده دارند و کمیته چهارم برای فعالیت در موضوعات فرهنگی، آموزشی، تولید محتوا و همکاری با دانشگاهیان تشکیل شد.

افتخاری درباره اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: ما در این ستاد و معاونت فرهنگی آموزشی اربعین، گروه‌هایی را برای فعالیت‌های استان‌ها، رسانه‌ها، خانواده شهدا و کرسی‌های تلاوت، حفظ و روخوانی قرآن کریم در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه اربعین یک برش و بخشی از زمان است که قداست خودش را دارد و باید از این فرصت استفاده کرد، درباره برگزاری نشست‌های علمی تخصصی این مرکز گفت: در همین راستا نشست‌های تخصصی مختلفی در ۲۱ دانشگاه و همچنین اعزام مبلغ برای مناسک اربعین حسینی را خواهیم داشت.

افتخاری یادآور شد: در دو نوبت سخنرانی مداحی در موکب بانوان را خواهیم داشت و قرار است کتابخانه‌ای با در نظر گرفتن پاسخ به سوال‌های بانوان برپا شود. وی برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی را مقدمه‌ای برای همایش‌های پس از موسم اربعین دانست.

افتخاری با توصیه‌ای به بانوان درباره راهپیمایی اربعین حسینی، بیان کرد: امسال قرار بود، سه موکب در اختیار بانوان باشد که دو موکب دیگر هنوز مشخص نشده است.

برگزاری سه نشست علمی تخصصی در عراق

در ادامه این نشست معصومه فرزانه مشاور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اهداف راهبردی امام (ره) درباره جریان اربعین حسینی، بیان کرد: ما با برنامه‌های فرهنگی تبلیغی در خدمت خواهران هستیم تا آن شور حسینی را به شعور تبدیل کنیم و در طول سال آن را در خانواده‌ها ماندگار کنیم.

وی عنوان کرد: ما با بررسی عرصه‌های مختلف زندگی حضرت زینب (س) می‌بینیم که چه عواطف و احساساتی در خانواده، مدیریت بحران و ولایت‌پذیری​ در ایشان وجود داشته است.

فرزانه اظهار کرد: ما سعی کردیم با برگزاری گفتمان سازی در مراکز علمی و آموزشی نقش زنان را بیش از گذشته معرفی کنیم.

وی افزود: به لطف خداوند متعال و زمینه‌ای که برادران برای ما فراهم کردند، ما سه نشست علمی در کربلا با محوریت نقش زنان در جهان، زیارت اربعین و آموزه‌های اخلاقی و … برگزار خواهیم کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.