امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80314
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 24 اسفند 1396 - 17:50 | | ارسال توسط :

برنامه ویژه انجمن اسلامی دانشجویان لندن برای تبلیغ دین اسلام

روز یک شنبه ۱۸ فوریه بیش از ۲۰۰ مسجد و مرکز اسلامی در سر تا سر بریتانیا درهای خود را به روی افرادی از ملیت ها و ادیان مختلف باز کردند و به سوالات میهمانان در رابطه با اسلام پاسخ دادند.

به گزارش بابل نوین،  روز یک شنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) بیش از ۲۰۰ مسجد و مرکز اسلامی در سر تا سر بریتانیا درهای خود را به روی همسایگان و افرادی از ملیت ها و ادیان مختلف باز کردند و با روی گشاده به توضیح درباره فعالیت های فرهنگی و اسلامی خودپرداختند و به سوالات میهمانان در رابطه با اسلام پاسخ دادند.

گزارش زیر مشاهدات یکی از دانشجویان مقیم در لندن از این روز است که برای ما ارسال کرده است. او سال هاست که در کانون توحید  مربوط به انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی فعالیت دارد.

کانون توحید که پایگاه انجمن اسلامی دانشجویان لندن است از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر پذیرای عده ای قابل توجه از همسایگان و ساکنان منطقه همرسمیث لندن بود. دانشجویان جهت جذب تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان تبلیغات خلاقانه ای در خیابان های منتهی به کانون توحید انجام دادند و همین باعث شد افردی در رده سنی های متفاوت برای بازدید بیایند. نمایندگان دانشجویی از کمپین های مختلف مانند کمپین حسین کیست؟ کمپین اهدای خون و انجمن دانشجویان شیعه ایستگاه هایی داخل کانون برپا کرده بودند و به وسیله بروشور به توضیح فعالیت های خود می پرداختند.

در گوشه ای دیگر از سالن استاد زرتشت به وسیله هنر خطاطی با نوشتن جملات مورد نظر بازدید کنندگان به زبان فارسی به تبلیغ هنر و فرهنگ ایرانی پرداخت. همچنین در خارج از ساختمان پایگاهی جهت اهدای کارت های دست ساز دانشجویان برای توضیح فعالیت های کانون توحید ایجاد و بازدیدکنندگان جذب فعالیت های مسالمت آمیز و اسلامی دانشجویان شدند و در پایان گفتگو به شکل های متفاوتی از ادب و خوش اخلاقی دانشجویان تشکر کردند.

بعضی ها هم ناباورانه از این که آنها را در جمع اسلامی خود پذیرفته ایم قدر دانی کردند. یکی از میهمانان که خانم انگلیسی زبان بود پس از پذیرایی و گفتگوی صمیمانه با وی،  اذعان کرد که این مقدار از صمیمت و خون گرمی از جانب مسلمانان برایش قابل تصور نبوده و وقتی متوجه شد اغلب دانشجویان حاضر، در رشته ها و دانشگاه های سطح بالای انگلستان و در مقاطع عالی تحصیل می کنند  بیش از پیش تعجب کرد و گفت این میزان از اهمیتی که به تحصیل می دهید قابل تحسین است.

از دیگر بازدید کنندگان می توان به دو مرد مسن انگلیسی اشاره کرد که برای یکی از آنان بالا رفتن از پله های کانون توحید مشقت بار بود با این حال با اشتیاق به داخل کانون رفتند و با توضیحات پر بار دانشجویان روبرو شدند. بعد از گرفتن چند عکس با دانشجویان با لبخندی بر لب و خوشحالی تشکر کردند و از بازدیدشان اظهار رضایت نمودند. از میهمانان پایگاه خارج از کانون می توان به یک خانواده فرانسوی اشاره کرد که میهمان یکی از دانشجویان دختر بودند و سوالات بسیار خود را در رابطه با حجاب خانم های مسلمان، اختلافات میان شیعیان و سنی ها و ماجرای کربلا پرسیدند. آنها خود تحقیقات بسیاری در رابطه با اسلام داشته اند ولی دلایل حجاب آن هم صرفا برای خانم ها برایشان مبهم بود. این دانشجو با توضیح دلایل اجتماعی و دینی حجاب و اضافه کردن آیات قرآن در رابطه با حجاب چشم برای مردان دیدگاه روشن تری نسبت به این حکم اسلامی به آنان داد. در نهایت نیز مادر خانواده گفت با وجود آن که نظرات متفاوتی با شما داریم اما از این که به سوالات ما پاسخ های روشن و واضحی دادی متشکریم. /ص

خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.