امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62739
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 10 مرداد 1396 - 12:11 | | ارسال توسط :

برگزاری بزرگترین دادگاه کودتا در ترکیه

به گزارش بابل نوین، نزدیک به ۵۰۰ نفر از افراد بازداشت شده پس از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ امروز (سه‌شنبه) برای پاسخ به اتهامات مبنی بر تلاش برای براندازی دولت از یک پایگاه هوایی که مرکز کودتا خوانده شد، در دادگاه حاضر می‌شوند.  به نقل از روزنامه حریت، در کل ۴۸۶ مظنون امروز در آنکارا […]

به گزارش بابل نوین، نزدیک به ۵۰۰ نفر از افراد بازداشت شده پس از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ امروز (سه‌شنبه) برای پاسخ به اتهامات مبنی بر تلاش برای براندازی دولت از یک پایگاه هوایی که مرکز کودتا خوانده شد، در دادگاه حاضر می‌شوند.

 به نقل از روزنامه حریت، در کل ۴۸۶ مظنون امروز در آنکارا به اتهام جرائمی مانند کشتار، نقض قانون اساسی و تلاش برای کشتن رئیس‌جمهور در دادگاه حضور پیدا می‌کنند.
اکثر همه مظنونان یعنی ۴۶۱ نفر در زندان به سر می‌برند. هفت نفر از آنها متواری شده‌اند. در میان مظنونان اصلی دادخواستی علیه فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه که به گفته مقامات آنکارا طراح اصلی کودتای سال گذشته بوده است، دیده می‌شود اما وی هنوز بازداشت نشده است.
افرادی که امروز محاکمه می‌شوند متهم هستند که از پایگاه هوایی آکینجی در شمال غرب پایتخت عملیات کودتا را برعهده داشتند و حمله هوایی به پارلمان نیز از همین پایگاه صورت گرفت.
از دیگر مظنونان اصلی می‌توان به “عادل اوکسوز” اشاره کرد که بنا به گفته مقامات ترکیه “امام” و فرمانده عملیات کودتا و در ارتباط با گولن بوده است.
بعد از شکست کودتای ۱۵ ژوئیه اوکسوز بازداشت شد اما پس از مدتی آزاد شد و در حال حاضر متواری است.
تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر به اتهام رابطه با سازمان فتح‌الله گولن (فتو) تحت وضعیت فوق‌العاده در ترکیه بازداشت شده‌اند.
منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.