امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73088
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 14 آذر 1396 - 12:55 | | ارسال توسط :

برگزاری جشن‌های هفته وحدت در ۲۰۰ بقعه متبرکه مازندران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: به‌مناسبت فرارسیدن هفته وحدت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران میزبان برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) هستند.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مسعود قربانی طی گفت‌وگویی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت محمد(ص) و ششمین اختر تابناک امامت، امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: فاصله میان ۱۲ ربیع الاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم(ص) بنا بر روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول‌الله(ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی(ره)، به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با این ایام باشکوه، بقاع متبرکه مازندران میزبان مراسم باشکوه جشن و سرور خواهند بود، افزود: در شب و روز میلاد این دو اختر تابناک امامت و ولایت، مراسم جشن میلاد در بیش از ۲۰۰ بقعه متبرکه مازندران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: در روز جشن و میلاد، ایستگاه صلواتی همراه با خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برپا می‌شود.

قربانی در پایان برگزاری جشن‌ها همراه با مداحی و مولودی‌خوانی را یکی از برنامه‌های این ایام دانست و گفت: این مراسم همراه با سخنرانی سخنرانان مطرح استانی و شهرستانی و همچنین پذیرایی و اطعام خواهد بود./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.