امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61849
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 31 تیر 1396 - 10:23 | | ارسال توسط :

برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای بیش از هزار نفر از مددجویان مازندران

دوره‌های مهارت آموزی برای هزار و ۱۹ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد مازندران در سه ماه امسال برگزار شد.

به گزارش بابل نوین،  احمد سعادت معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های اصلی این نهاد توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: دوره‌های مهارت آموزی برای هزار و ۱۹ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد مازندران در سه ماهه نخست سال جاری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه گروه هدف این آموزش‌ها شامل مددجویان کمک معیشت بگیر، فرزندان مددجو و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی بوده است افزود: این نهاد تلاش می‌کند تا با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای روحیه امید، خود باوری و اتکا به نفس را درآفراد تحت حمایت ایجاد کندتا آنان بتوانند به استقلال و خودکفایی دست یابند.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه آموزش‌های مهارت آموزی در سرفصل‌های بینشی، دانشی و مهارتی برگزار شد، گفت: هدف این آموزش‌ها ارتقا آگاهی‌ها ودانش فنی وحرفه‌ای مددجویان، مهارت آموزی دانش آموزان دوره دبیرستان، مهارت آموزی فرزندان مددجو بازمانده از تحصیل، آماده سازی نیروی کار ماهربرای واحد‌های تولیدی وخدماتی وفراهم کردن بستر لازم برای ایجاد انگیزه در کار فرمایان وکار آفرینان برای بکار گیری مددجویان بوده است.

سعادت با اشاره به اینکه این نهاد به منظور ایجاد زمینه‌های اشتغال، حرفه آموزی و خودکفایی مدجویان موردحمایت به صورت گروهی نسبت به این آموزش‌ها اقدام می‌کند، افزود:در این مدت ۲۳ نفر از دانش آموزان دبیرستانی از دوره‌های آموزشی حرفه آموزی بهره‌مند شدند.

وی به بازدید ۵۰ نفر از دانش آموزان دبیرستانی شهرستان‌های قائمشهر، ساری ۱ و ۲، میاندورود و جویبار از یکی از مراکز فنی و حرفه‌ای در ساری اشاره کردو گفت: آشنایی دانش آموزان با مشاغل خرد، مشاوره و هدایت شغلی وآموزشی دانش آموزان از اهداف این بازدید بوده است.

بازدید از کارگاه‌های آموزشی فعال در مرکز، آشنایی با مهارت‌ها و استاندارد‌های آن، آشنایی با بازار کار و حرف، آشنایی با محصولات تولیدی توسط کارآموزان و پرسش و پاسخ از جمله برنامه‌های این بازدید دو روزه بوده است./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.