امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 84363
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 16 آبان 1397 - 13:12 | | ارسال توسط :

برگزاری مراسم لبیک یا رسول الله صبح امروز در امامزادگان و مساجد مازندران

به گزارش بابل نوین، همزمان با شب رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شب ۲۸ صفر، مردم مناطق مختلف استان مازندران با پخت نذری حلیم و آیین‌های عزاداری و سینه زنی ارادتشان را به ساحت آن امامان بزرگ نشان دادند. آیین‌های دسته روی و سینه زنی نیز از صبح امروز در مناطق […]

به گزارش بابل نوین، همزمان با شب رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شب ۲۸ صفر، مردم مناطق مختلف استان مازندران با پخت نذری حلیم و آیین‌های عزاداری و سینه زنی ارادتشان را به ساحت آن امامان بزرگ نشان دادند.

آیین‌های دسته روی و سینه زنی نیز از صبح امروز در مناطق مختلف مازندران از جمله ساری به راه افتاده است و مردم دیار علویان در سوگ رسول اکرم و دو اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به عزاداری مشغول هستند.

پخت و توزیع غذا‌های نذری توسط مردم از دیگر جلوه‌های معنوی ۲۸ صفر در مازندران است که مردم از عزاداران نبوی و خاندان عصمت و طهارت (ع) پذیرایی می‌کنند.

حجت الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز گفت: مراسم لبیک یا رسول الله امروز چهارشنبه مصادف با ۲۸ صفر از ساعت ۱۰ صبح در امامزادگان و مساجد شاخص استان برگزار شد.

وی افزود: ویژه برنامه استانی این مراسم نیز در امروز در آستانه امامزاده ابراهیم بابلسر برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:مراسم دسته روی و زنجیرزنی همه ساله با حضور انبوه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از سراسر استان روز ۲۸ صفر در آستانه تکیه پهنه کلا ساری درحال برگزار است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به شلوغ بودن جاده منتهی به پهنه کلا در مسیر جاده ساری به سمنان از زائران و عزاداران خواست به توصیه‌های پلیس گوش دهند و با نظم و آرامش به عزاداری بپردازند.

وی گفت:امروز در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، زیارت پیامبر هم در امامزادگان و مساجد استان، قرائت می‌شود.

وی افزود: مراسم سالروز شهادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت امام رضا (ع) نیز فردا در مساجد و تکایای استان با حضور مردم ولایتمدار و هیات‌های مذهبی، با شکوه فراوان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه هزار و ۳۶۱ امامزاده در استان وجود دارد گفت: ۸۰ درصد وقف‌های جدید وقف منفعتی است وموقوفات قرآنی نیز از اقدامات جدید وقف محسوب می‌شود و شمار آن در استان به ۱۱ وقف رسید.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر اینکه تبلیغ وقف با کمک رسانه امکان پذیر است گفت:بسیاری از خانواده‌ها در تامین معیشت با چالش روبرو هستند و سوق دادن جامعه برای تامین نیاز اولیه خانواده‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: وقف ترویج فرهنگ قرآن کریم است و ۹۵۰ مبلغ در مناسبت‌های مذهبی برای تبلیغ دینی به بقاع متبرکه مازندران اعزام شدند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.