امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55692
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1396 - 12:17 | | ارسال توسط :

برگزاری مسابقات قرآن سالی یکبار کم است/ دولت با افزایش بودجه به مسابقات کمک کند

علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری مسابقات موجب ترویج قرائت و فهم قرآن می‌شود، اظهار کرد: دولت باید از مسابقات قرآن حمایت مالی کند.

به گزارش بابل نوین، علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پنجمین روز از سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در محل مسابقات حضور یافت و سپس با حضور در غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیان کرد: غیر از این که برگزاری مسابقات موجب ترویج قرائت و فهم قرآن می‌شود یک نوع همبستگی ملت‌های مسلمان را هم موجب می‌شود، نمایندگان زیادی از کشورهای مختلف اسلامی و غیر‌اسلامی به ایران می‌آیند و این برنامه در واقع یک اجتماع برای مسلمانان است.
مطهری در ادامه افزود: اهمیت این مسابقات زمانی دو چندان می‌شود که توجه داشته باشیم که ایران را به عنوان تهدیدی برای کشورهای منطقه معرفی می‌کنند و یک نوع ایران‌هراسی در منطقه ایجاد کرده‌اند و از یک جهت دیگر چون شیعه هستیم گاهی تبلیغات نادرست علیه ما وجود دارد مبنی بر این که شیعیان به قرآن اهمیت لازم را نمی‌دهند و آنها را متهم می‌کنند که دینشان کامل نیست، لذا برگزاری این قبیل برنامه‌ها برای شناسایی ایران و شیعه بسیار مفید، مناسب و ضروری است.
وی بیان کرد: شنیدم که بعضی از میهمانان می‌گفتند که قبل از این که به ایران بیاییم فکر می‌کردیم که در ایران امنیت نیست و مواد غذایی به دست نمی‌آید و مشکلاتی از این قبیل وجود دارد زمانی که به ایران می‌آیند و می‌بینند شرایط کاملاً متفاوت است اینها تأثیر گذار است در نتیجه باید این برنامه مسابقات قرآن تقویت شود و گسترش یابد و شاید برگزاری مسابقات سالی یکبار هم کم باشد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت هم باید از نظر بودجه به این مسابقات کمک کند البته مجلس هم می‌تواند زمانی که بودجه در حال تصویب است در کمیسیون فرهنگی بودجه را افزایش دهد اما اساس این است که در لایحه، دولت این موضوع را مهم ببیند و از همان ابتدا برای آن بودجه مناسبی قرار دهد و متکی به مجلس نباشد. /ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.