امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 18093
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 30 مهر 1394 - 11:32 | | ارسال توسط :

برگزاری همایش نماز و عاشورا در امیرکلا

به گزارش بابل نوین : همایش ترویج فرهنگ نماز ظهر عاشورا عصر دیروز با حضور امام جمعه و مسئولین شهری در امیرکلا برگزار شد در این نشست که مسئولین شهری، دست اندرکاران نماز ظهر عاشورا و برخی از مسئولین هیاتهای مذهبی حضور داشتندپس از مداحی مداح اهل بیت حاج آقا باباپور حجت الاسلام بابائی امام جمعه […]

به گزارش بابل نوین : همایش ترویج فرهنگ نماز ظهر عاشورا عصر دیروز با حضور امام جمعه و مسئولین شهری در امیرکلا برگزار شد

در این نشست که مسئولین شهری، دست اندرکاران نماز ظهر عاشورا و برخی از مسئولین هیاتهای مذهبی حضور داشتندپس از مداحی مداح اهل بیت حاج آقا باباپور حجت الاسلام بابائی امام جمعه امیرکلا با تشکر ویژه از دست اندرکاران این نشست و حضور مدعوین بیان داشت : ر اهمیت نماز همین بس که پیغمبر خدا فرمود نماز ستون دین است . اگر خیمه ای برپا شود و ستون وسط آن نباشد خیمه می خوابد . نماز هم به مثل ، چنین است . اگر همه اعمال خوب انجام شود ، نماز ناقص باشد بقیه اعمال مورد پذیرش خدا نیست .

وی در ادامه افزود : یکی از برجستگیهای روز عاشورا اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا است . باید این فرهنگ ناب ، به عزاداران امام حسین (ع) توسط همه متدینین و مبلغین و مداحان انتقال یابد . به محض شنیدن اذان ظهر عاشورا با فراهم آوردن امکانات ، باید نماز عاشورا به جماعت خوانده شود . یا اینکه دستجات عزاداری طوری برنامه ریزی شود  تا بتوانند قبل از ظهر عاشورا در تکیه باشند تا اقامه نماز نمانند . متاسفانه دیده می شود در روز تاسوعا یا روز عاشورا صدای اذان شنیده می شود ،اما عزاداران همچنان به سینه زنی یا زنجیر زنی ادامه می دهند . البته عزاداری برای امام حسین (ع) بسیار نزد خدا پسندیده است  امام نماز مهمتر از آن است چون قیام امام حسین (ع) برای احیای نماز بوده است .

گفتنی است این همایش درحسینیه چهلستون شهر امیرکلا برگزار شد.

 


 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.