امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74054
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 23 آذر 1396 - 17:23 | | ارسال توسط :

برگزاری همزمان آزمون سراسری قرآن کریم در ۴٠٠ شهرستان کشور

به گزارش بابل نوین، دبیر ستاد اجرائی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت همزمان در بیش از ۴٠٠ شهرستان کشور خبر داد. به نقل از معاونت قرآن و عترت ارشاد، «مرتضی خدمتکار» در گفتگو با برنامه رصد سیمای قرآن اظهار کرد: آزمون حفظ و […]

به گزارش بابل نوین، دبیر ستاد اجرائی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت همزمان در بیش از ۴٠٠ شهرستان کشور خبر داد.

به نقل از معاونت قرآن و عترت ارشاد، «مرتضی خدمتکار» در گفتگو با برنامه رصد سیمای قرآن اظهار کرد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم یکی از برنامه‌های مهم معاونت قرآن و عترت است که طی سالهای گذشته برگزار شده و امسال طی هماهنگی‌های صورت گرفته این امر با همکاری و مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت ادغام شده برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در تمامی استان‌ها و شهرستان‌هایی که این آزمون را برگزار می‌کنند، تقسیم وظایف شده و نقش دستگاه‌های دخیل در این امر کاملا مشخص شده است.

معاون آموزش و توسعه مشارکت‌ها در ادامه با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی سال گذشته از جمله تجربه‌های همکاری سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور و سازمان اوقاف و امور خیریه است ادامه داد: از حیث فراگیر بودن آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم آزمون مهمی است که به طور همزمان در یک روز و در بیش از ۴٠٠ شهرستان کشور برگزار خواهد شد. البته در راستای ایجاد تعامل و همکاری میان سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده این آزمون هفته گذشته نشست مشترک بین معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه هماهنگی و با حضور روسای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و روسای قرآنی سامان اوقاف و امور خیریه در تهران برگزار شد بحمدلله مقدمات برگزاری این رویداد فراهم شده است.

«خدمتکار» در ادامه بیان کرد: این آزمون به عنوان اولین تجربه مورد توجه مدیران دو نهاد برگزار کننده است و امیدوارم تجربه موفق و الگوی خوبی برای این باشد که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های دو نهاد در زمینه‌های دیگر نیز استفاده کنیم وبتوانیم در حوزه فعالیت‌های قرآنی فضای جدیدی را رقم بزنیم.

وی افزود: باور ما بر این است که در ساختار قرآنی کشور نیازمند مرکز سنجش دانش‌ها و مهارت‌های قرآنی هستیم. در حال حاضراعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن در سازمان تبلیغات و اعطای مدرک تخصصی قاریان و مدرسان در شورای عالی قرآن دنبال می‌شود، بنابراین نیازمند سنجش دانش‌ها و مهارت‌های قرآن و سیاست‌گذاری و استاندارد سازی واحد در کشور در این زمینه هستیم.

خدمتکار ضمن اشاره به اینکه در فضای مردمی ما نیازمند حرکت جدی در این زمینه هستیم، تصریح کرد: محور فعالیت‌های قرآنی در فضای مردمی مراکز قرآنی فعال در جامعه هستند. البته معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه طی چند سال گذشته فعالیت بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند. بنابراین موسسات قرآنی نیازمند توجه ویژه و جدی هستند و امیدواریم که با این حرکت جدی که آغاز شده است به یکی از هدف‌های ویژه ما که حمایت از سازمان‌ها و مراکز قرآنی در کشور است، دست‌یابی شود.

وی عنوان کرد: هدف‌گذاری ما این است که میزان حفاظمان را احصا کنیم و باور ما این است که بیش از ٣٠٠ هزار نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت خواهند کرد. قطعا این آزمون بخشی وسیعی از حافظان قرآن را پوشش خواهد داد و یکی از خلاهای ما در سیاست‌گذاری که عدم دسترسی به آمارهای شفاف و روشن است را برطرف و آمار دقیقی از تعداد حافظان قرآنی در سطح کشور فراهم خواهد کرد.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه پنج شنبه دهم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.