امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36698
  پرینتخانه » اجتماعی, سیاسی تاریخ انتشار : 03 آذر 1395 - 11:27 | | ارسال توسط :

بسیجیان در دفاع از آرمان‌های انقلاب در صحنه هستند/ آمادگی مجلس برای حمایت همه جانبه از بسیج

رئیس مجلس گفت: امروز بسیجیان در میادین مختلف حمایت از محرومین و دفاع از آرمان‌های انقلاب با شجاعت در صحنه هستند.

به گزارش بابل نوین،به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز بسیج گفت: بسیج نهاد پر ارزش رویش انقلابی و سنگر پر هیبت دفاع مالی ماست.

وی ادامه داد: بسیج یادگار ابتکاری امام خمینی (ره) است که جهادگری را در میان ملت ساماندهی کرده و عامل توفیق ملت در دفاع مقدس بود.

لاریجانی افزود: امروز نیز بسیجیان در میادین مختلف حمایت از محرومین و دفاع از آرمان‌های انقلاب با شجاعت در صحنه هستند و باید بسترهای لازم جهت استفاده از این سرمایه ملی در شرایط فعلی فراهم شود که مجلس شورای اسلامی آمادگی حمایت و همکاری همه جانبه در این زمینه را خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای رحلت جانسوز پیشوای بزرگ جهانیان پیامبر اعظم محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) قرار داریم که به تحقیق در عالم خلقت موجودی به کمال آن حضرت از ازل تا ابد نخواهد بود، به همین جهت حکما، محمد رسول الله(ص) را عقل کلی عالم دانستند که صادر نخستین در خلق عالم است و همه فیوضات الهی از بستر وجود کامل ایشان به سایر مخلوقات می رسد و عالم دم به دم از وجود ایشان بهره مندند که بدانند و چه آگاه نباشند.

لاریجانی تصریح کرد: متأسفانه جریان سطحی نگر وهابیت تأملات علمی عالمان اسلامی را نادیده گرفته و به جای فهم حقایق اصیل مکتب نبوی با قشری‌گری گاه به تفکر اسلامیت و ساحت الهی نزدیک شدند و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند جوهره تفکر اسلامی در مدرسه نبوی هستیم.

لاریجانی با اشاره به حدیثی از پیامبر و امام رضا (ع) اظهار داشت: حدیثی از پیامبر اعظم در تحفه العقول اینگونه است که «پیامبر با امام علی (ع) هم سخن است و می فرمایند: ای علی آیا می خواهی بدترین انسان را به تو معرفی کنم؟ گفتم: آری پیامبر خدا. پیامبر فرمود: آدمی که از خطاهای دیگران نمی گذرد و به هنگام سقوط کسی دست او را نمی گیرد. یا علی انسان از این بدتر را به تو معرفی کنم؟گفتم: آری پیامبر خدا. فرمود: کسی که مردم از شر او در امان نیستند و به خیر او امیدی ندارند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان حدیث دیگری از پیامبر(ص) تصریح کرد: پیامبر فرمودند ای علی ۴ چیز در هر کس باشد مسلمانی کامل است؛ نخست راست گفتن، دوم سپاسگذار بودن در حق خالق و خلق، سوم حیا و شرم داشتن و حساب گفتار و کردار خود را از دست ندادن و چهارم با اخلاق خوب با مردم رفتار کردن.

وی روایتی از امام رضا (ع) درباره تبیین تصویر انسان مسلمان که در اصول کافی آمده است را یادآور شد و گفت: امام رضا (ع) فرمودند سزاوار است که انسان مسلمان بر نفس خود مسلط باشد و به اصلاح خود فکر کند و مردم و فرهنگ زمان خود را بشناسد.

لاریجانی ادامه داد: باید پذیرفت دنیای مسلمانی امروز فاصله زیادی با تصویر مطلوب انسان مسلمان مدرسه نبوی و رضوی دارد، در حدیث دیگری که در تحفه العقول نقل شده نیز امام رضا سنت های سه گانه برای ایمان کامل را معرفی می کند و می گوید مومن دارای ایمان کامل نمی تواند باشد مگر آنکه سه خصوصیت در وی وجود داشته باشد. خصوصیتی از پروردگار، پیامبر و امام را باید دارا باشد. خصوصیتی که از پروردگار خویش باید داشته باشد، پوشیده داشتن اسرار این و آن است؛ خصوصیتی که از پیامبر خویش باید داشته باشد مدارا داشتن با مردمان است اما خصوصیتی که از امام باید به همراه داشته باشد، صبر و تحمل داشتن در سختی ها و پریشانی ها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راجع به احادیث مذکور باید به تامل در معانی آن بپردازیم که تفکر در آن‌ها حرف ها و سخن های زیادی با آدمیان دارد، گفت: امام رضا (ع) فرمود عبادت تنها به این نیست که زیاد نماز بخوانیم یا روزه بگیریم بلکه عبادت حقیقی تفکر در اسرار آفرینش است.

لاریجانی تصریح کرد: ضمن تسلیت رحلت پیامبر(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا (ع) به ملت عزیز و نمایندگان محترم یافتن صراط مستقیم را در این سلوک الهی از خداوند متعال آرزومندیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.