امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 42166
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 07 دی 1395 - 14:09 | | ارسال توسط :

بهبود محیط کسب و کار اولویت وزارت اقتصاد/ استانداردهای زندگی مردم به رشد اقتصادی گره خورد

وزیر اقتصاد و امور دارایی بهبود محیط کسب و کار را از اولویت های اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: باید شرایط را برای فعالیت مردم در اقتصاد فراهم کرد.

به گزارش بابل نوین،به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از نقشه ملی استعلامات مجوز دهی کشور اظهار داشت: نظارت بر حسن اجرای سیاست ها وظیفه ذاتی دولت ها است.

وی در ادامه افزود: انجام موفقیت آمیز این وظیفه مستلزم داشتن اطلاعات لازم از وضعیت موجود، ترسیم وضعیت مطلوب و همچنین ارائه راهکارهایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.

طیب نیا مشکل عمده اقتصاد کشور را رشد پایین اقتصادی دانست و بیان کرد: در دهه های گذشته رشد اقتصادی ایران ۳٫۲ درصد بوده که با این رشد نمی توان استاندارد های زندگی مردم را تأمین کرد.

وی در این خصوص عنوان کرد: علاوه بر پایین بودن رشد اقتصادی، نوسانات آن در پی تکانه های خارجی باعث ارتقا بهره وری بوده است.

طیب نیا بیان کرد: با آسیب شناسی که در خصوص کاهش ارتقا بهره وری و رشد اقتصادی انجام شد دریافتیم که عامل اصلی این مهم، وابستگی اقتصاد کشور به نفت و دولتی بودن آن است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که مردم در عرصه های اقتصادی سرمایه گذاری فعالیت کنند و این امر می تواند به بهبود محیط کسب و کار کمک شایانی کند.

طیب نیا به اقدامات مناسب برای بهبود فضای کسب و کار در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۰ از میان ۱۸۹ کشور رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار ۱۵۲ بوده و امروز با  ۳۲ پله ارتقا دارای رتبه ۱۲۰ هستیم.

وی تصریح کرد: بهبود محیط کسب و کار نیازمند عزم جدی همه دستگاه های اجرایی کشور بوده و با وضعیت فعلی ارتقا موقعیت ایران در اقتصاد جهانی امکان پذیر نیست.

وزیر اقتصاد و امور دارایی پروژه نقشه ملی استعلامات و مجوزدهی کشور را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: این پروژه می تواند گام اساسی در بهبود فضای کسب و کار در کشور باشد.

طیب نیا افزود: در ابتدای این پروژه سامانه ثبت مجوزها ایجاد شد و اکنون آمار دقیقی از میزان صدور مجوز در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار مجوز در کشور صادر می شود تاکید کرد: اصلاح فرآیند صدور مجوزها به نحوی که در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه صادر شود باید در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان افزایش رشد اقتصادی، ارتقا بهره وری را نیازمند بهبود فضای کسب و کار دانست و داشتن بانک های اطلاعاتی مانند نقشه ملی استعلامات مجوزدهی کشور را گامی اساسی برای تحقق این امر عنوان کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.