امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 78185
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 15 بهمن 1396 - 13:41 | | ارسال توسط :

بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران صبح امروز در ساری بهره برداری شد.

به گزارش بابل نوین، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم افتتاح پارک‌ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه رشادت رزمندگان در دفاع مقدس نباید فراموش شود، افزود: تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند همکاری بیشتر مردم و مسئولان است.

وی افزود: این پارک موزه بخشی از تاریخ و هویت ما است که باید حفظ شود چرا که ملتی که تاریخ خود را فراموش کند هویتی ندارد.

آیت الله طبرسی ایجاد پارک موزه را یکی از راه‌های حفظ و انتقال تاریخ دفاع مقدس دانست و گفت: شکست استکبار در منطقه به دلیل رشادت‌هایی است که در جنگ داشتیم و امروز استکبار مجبور است به نقش ایران در تبادلات بین‌ المللی توجه کند.

محمد اسلامی استاندار مازندران نیزبا بیان اینکه عرصه امروز نیازمند بازگشت به مولفه‌ های دفاع مقدس است ، گفت: افتتاح پارک‌موزه دفاع مقدس نشان دهنده این است بدانیم رمز ماندگاری انقلاب اسلامی چه بوده تا این مولفه‌ها را زنده نگاه داریم.

وی عامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس را ، تفکر جمعی، همبستگی، خداجویی اعلام کرد و افزود: در این عرصه هم باید مانند ایام دفاع مقدس به باورهایمان ایمان مجدد بیاوریم و برای رسیدن به قله‌های موفقیت همان مولفه‌ ها را رعایت کنیم.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس مازندران نیز گفت: مساحت این پارک موزه که عملیات اجرایی آن از  سال ۸۷ آغاز شد۶۰۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه فرهنگی هزینه شده است، یادآور شد: فاز اول در ۱۸ هکتار بهره برداری شد .

سردار ملکی افزود: در این مجموعه فرهنگی ، عملیات والفجرهشت و اروند کنار و نمادهایی از مساجد شهرهای استان ، صحنه‌های اعزام رزمندگان به جبهه، تندیس نام آوران سیاسی و مذهبی استان برای بازدیدکنندگان به تصویر کشده شده است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.