امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 46503
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار مازندران تاریخ انتشار : 12 بهمن 1395 - 10:07 | | ارسال توسط :

بهره برداری از ۴۳ طرح کشاورزی در مازندران

43 طرح کشاورزی دهه مبارک فجر در مازندران بهره برداری می شود.

به گزارش بابل نوین، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست خبری گفت: برای بهره برداری از این طرح ها ۳۱۱ میلیارد ریال هزینه شد.

وی با بیان اینکه از مجموع این طرح ها، ۲۳ طرح تولیدی و ۲۰ طرح خدمات زیربنایی است، افزود: حدود ۳ هزار خانوار مازندرانی در ۲۹ روستا از مزایای این طرح ها بهره مند می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برف آذرماه امسال بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد و دولت برای جبران بخشی از این خسارت ها ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داد.

دلاور حیدرپور گفت:۳۷ هزار تن پرتقال خسارت دیده تاکنون از باغداران خریداری و در کارخانه های تولید آبمیوه به کنسانتره تبدیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۴هزارتن کیوی سرما زده نیز از باغداران خریداری شده است گفت: فهرست باغداران خسارت دیده تهیه شده است و به محض تامین اعتبار، به بانک ها معرفی می شوند.

وی افزود: کشاورزان مازندرانی امسال از کشت دانه های روغنی استقبال کردند به گونه ای که کلزا ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه ابلاغی کشت شد.

حجت‌الاسلام موسوی مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر مازندران نیز در این نشست، نواختن زنگ انقلاب در روستای ملاکلای محمودآباد، دیدار با خانواده‌های شهدای عشایر و تجلیل از تولیدکنندگان برتر را ازجمله برنامه‌های ستاد دهه فجر استان اعلام کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.