امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61037
  پرینتخانه » اخبار مازندران, اقتصادی تاریخ انتشار : 19 تیر 1396 - 12:19 | | ارسال توسط :

بودجه تامین اجتماعی استان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد

بودجه تامین اجتماعی مازندران امسال ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش بابل نوین، سیدعلی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران عصر دیروز در نشستی خبری با بیان اینکه در سال گذشته ۷۲ هزار میلیارد تومان بودجه سازمان بوده است، گفت: امسال بودجه سازمان تامین اجتماعی ۸۲ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود:  این نهاد  ۲۰ نوع خدمت از کوتاه‌مدت تا بلند‌مدت  که مهم‌ترین آن درمان، بازنشستگی و فوتی است به بیمه شدگان ارائه می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران به بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه اول تا ششم، دولت مکلف شد مطالبات معوقه خود به تامین اجتماعی را بپردازد.

وی با اشاره به اینکه ۵۹ درصد از مردم استان مازندران زیر پوشش این سازمان هستند، گفت: با مکانیزه شدن سیستم سازمان در حال حاضر ۱۱۰ هزار کارفرما از محل کار خود فهرست پرسنل  خود را ارسال می‌کنند.

محمودی به قانون بخشودگی جرایم اشاره کرد و گفت: ۷ هزار و ۶۲۶ نفر مشمول این قانون شده و توانستند از آن بهره‌مند شوند و ۶۷ میلیارد تومان بخشیده شده و ۱۶۸ میلیارد تومان اصل حق بیمه مانده است.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ هزار نفر در استان از تامین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند، افزود: ۱۲ هزار نفر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی سهم سازمان تامین اجتماعی در بیمه کردن کارگران ساختمانی را ۵ هزار و ۵۰۰ نفر دانست و گفت: سهمیه کارگران ساختمانی استان در این دوره ۱۲۰ هزار نفر است، که ۴۵ هزار و ۵۴۴ هزار نفر سهمیه کارگری دریافت کردند  و ۳۹ هزار نفر جذب شده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران به کاهش ۲۰ هزار نفری افراد قالی باف در استان اشاره کرد و افزود: دولت پس از راستی آزمایی تعداد افراد قالی باف فعال و واقعی را ۲۳ هزار نفر اعلام کرد.

محمودی با اشاره به اینکه ۷۹ هزار نفر بازنشسته در مازندران از خدمات تامین اجتماعی بهره می‌برند گفت:: سازمان تامین اجتماعی به طور میانگین ماهانه یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومان به بازنشستگان این سازمان خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان در قالب طرح کرامت رضوی برای اولین بار به مشهد اعزام شده‌اند، افزود: نسیم سلامت و ورزش هر سال توسط کانون بازنشستگان سازمان برگزار می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران گفت: در سال ۹۲ جمع بیمه‌شدگان در استان مازندران ۵۸۰ نفر بودند که در پایان سال ۹۵ این تعداد به ۶۲۰ هزار نفر رسیده است و هشت درصد افزایش یافت.

محمودی با بیان اینکه در سال ۹۲ تعداد بازنشستگان مستمری‌بگیر ۲۱۸ هزار نفر بوده است افزود: در سال ۹۵ این تعداد به ۲۶۰ هزار نفر رسید که ۱۹ درصد رشد داشته‌ایم.

خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران نیز گفت:در حال حاضر کمتر از هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی مازندران بدهکار هستیم.

وی افزود:  در دولت یازدهم هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساختی و خرید تجهیزات پیشرفته پزشکی بخش درمان استان سرمایه گذاری شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: این مبلغ برای راه اندازی جراحی قلب باز، خرید دستگاه پیشرفته ام آر آی، دستگاه سنگ شکن و توسعه برق بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر هزینه شده است./م

بدهی هزار  و ۱۰۰ میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.