امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74227
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 25 آذر 1396 - 12:57 | | ارسال توسط :

بودجه حمل و نقل کشور کفاف خرید تنها چند عدد اتوبوس را می دهد

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:بودجه سال آینده برای حمل و نقل عمومی کشور 350 میلیارد تومان است که تهران با سهم خود فقط چند عدد اتوبوس می تواند بخرد.

به گزارش بابل نوین،محسن پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خطوط مترو تهران چه زمانی تکمیل خواهد شد،گفت: باید تا قیام قیامت مترو بسازیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تهران به ۵۰۰ کیلومتر خط مترو نیاز دارد، بیان کرد: اگر به این مسئله به صورت تاریخی نگاه کنیم، می‌بینیم که طی چهل سال ۲۰۰ کیلومتر خط مترو ساخته شده است و طبیعتا ۳۰۰ کیلومتر بعدی هم در همین مدت زمان طول می کشد.

وی تصریح کرد: خطوط مترو در یک برنامه چهار ساله تکمیل نمی شود و باید فکر کنیم که منابع مالی ساخت این ۳۰۰ کیلومتر چگونه تامین می‌شود.

پورسید آقایی در خصوص نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی گفت:برای  نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی  به دنبال منابع هستیم تا به صورت فاینانس اتوبوس بگیریم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اظهار تاسف از اینکه دولت هیچ منابع مالی در اختیار اتوبوسرانی قرار نمی‌دهد، بیان کرد: آنچه که در بودجه سال آینده برای حمل و نقل عمومی کل کشور مشخص شده ۱۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی است.

وی افزود: این رقم معادل ۳۵۰ میلیارد تومان است و وقتی که در همه شهرهای کشور تقسیم شود، تهران با سهم خود فقط می‌تواند چند عدد اتوبوس خریداری کند.

پورسید‌آقایی با بیان اینکه ۳۶۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های داخل تهران باید از رده خارج شوند، بیان کرد: علت این امر مصوبه هیئت وزیران است که طبق آن اتوبوس‌های عمومی بعد از هشت سال کارکرد، باید از رده خارج شوند و الان این زمان برای این تعداد از اتوبوس‌های تهران به پایان رسیده است./ز

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.