امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70159
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 22 آبان 1396 - 16:15 | | ارسال توسط :

بیشترین تخریب مدارس در سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت:‌بیشترین آمار تخریب مدارس در شهرستان سرپل ذهاب است و از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شاهد تخریب مدارس هستیم.

به گزارش بابل نوین،سلیمان محبی با اشاره به اینکه هم‌‌اکنون برای بازدید از وضعیت مدارس در شهرستان سرپل ذهاب حضور دارم،‌ اظهار کرد:‌در حال بازدید از تک تک مدارس هستیم و طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم بیشترین تخریب‌ها مربوط به مدارس شهرستان سرپل ذهاب است.

وی افزود: در شهرستان سرپل ذهاب در بخش شهری و روستایی در مجموع حدود ۵۰ درصد مدارس قابل استفاده نیستند و ممکن است از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آمار تخریب مدارس زیاد است و تیم‌های ما در قالب ۱۲ تیم به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند،گفت: در شهرهای سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو شاهد تخریب مدارس هستیم.

 پارساپور مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه نیز از فوت ۶ دانش‌آموز سرپل ذهاب بر اثر زلزله شب گذشته خبر داد.

همچنین طبق اعلام سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس کشور، بیشترین تخریب مدارس در سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی است البته فضاهای آموزشی نوساز در برابر زلزله مستحکم هستند و خسارات جزئی داشتند اما در مناطق روستایی و مدارس خشت و گلی شاهد بیشترین تخریب مدارس هستیم.

 در زلزله اخیر شاهد آسیب به مدارس روستایی، خشت و گلی و مدارس با قدمت بالای ۴۰ سال هستیم و در جلسه‌ای ویژه وضعیت بازگشت دانش‌آموزان به مدارس استان بررسی خواهد شد. همچنین بازسازی مدارس در دست اقدام است به گونه‌ای که مدارس نیازمند جمع‌آوری آوار در مرحله نخست قرار دارند و پس از آن بحث مدارس نیازمند مقاوم سازی و مدارسی که به دلیل تخریب باید از نو ساخته شوند، مدنظر است.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.