امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81568
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 31 فروردین 1397 - 11:51 | | ارسال توسط :

تالارشیشه‌ای تحت تاثیر تصمیم ارزی و سیاست‌های جدید بازار ارز

به گزارش بابل نوین، امیرعلی امیرباقری با اشاره به وضعیت بازار سرمایه طی هفته گذشته اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت؛ بازار بورس عمدتا تحت تاثیر سیاست ارزی بانک مرکزی قرار گرفت. نرخ پیش فروش سکه طلا در سررسید‌های مختلف و نیز بازدهی موثر اوراق بدهی بدون ریسک بورسی مانند سخاب سررسید، بویژه پس از تصمیم […]

به گزارش بابل نوین، امیرعلی امیرباقری با اشاره به وضعیت بازار سرمایه طی هفته گذشته اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت؛ بازار بورس عمدتا تحت تاثیر سیاست ارزی بانک مرکزی قرار گرفت. نرخ پیش فروش سکه طلا در سررسید‌های مختلف و نیز بازدهی موثر اوراق بدهی بدون ریسک بورسی مانند سخاب سررسید، بویژه پس از تصمیم ارزشمند بانک مرکزی مبنی بر عدم افزایش سود بانکی، اهرم فشار بر قیمت‌ها در بازار سهام بود. از طرفی وجود ابهام در نرخ ارز شرکت‌های صادرات محور، منجر به اتخاذ دیدگاه محافظه کارانه فعالان بازار شد.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه،۱۳۹۷/۱/۲۶، در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۴۸۵ و ۲۰۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷۵۰ و ۱۹۷۴ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت. در این روز اکثر شاخص‌های مطرح بازار با افت روبرو شدند. بطوریکه شاخص کل بازار با افت ۳۱ نقطه پایه، به سطح ۹۵۹۸۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۵۱ نقطه پایه به سطح ۱۶۶۷۸ واحد بازگشت. در این میان آیفکس با رشد ۱۴ نقطه پایه مواجه شد و به رقم ۱۰۶۶ واحد رسید. نماد‌های فارس، فملی و جم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و نماد‌های وبصادر، فاسمین و خکاوه در صدر ارزش معاملات قرار گرفتند.

امیرباقری در ادامه تصریح کرد: دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۷، در بازار بورس تعداد ۴۳۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸۹۲ میلیارد ریال مورد معامله واقع شد. بازار فرابورس نیز میزبان معامله ۱۸۰ میلیون برگه به ارزش ۱۸۵۰ میلیارد ریال بود. در این روز تمامی شاخص‌های عمده بازار ریزشی بوده و آیفکس با ریزش ۱.۱۴ درصد بیشترین کاهش را تجربه کرد. شاخص کل نیز با افت ۵۰ نقطه پایه به سطح ۹۵۵۰۶ واحد رسید. نماد‌های فولاد، جم و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص نهادند. نماد‌های فولاد، وبصادر و فملی بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

این تحلیل گر بازار سرمایه یادآورشد: در روز سه شنبه، ۱۳۹۷/۱/۲۸، در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۳۹۱ و ۱۷۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۹۱ و ۳۵۲۸ میلیارد ریال معامله شد. در این روز شاخص‌های عمده بازار نسبت به روز‌های گذشته، وضعیت بهتری داشتند. بطوریکه شاخص کل با افزایش ۲ نقطه پایه به سطح ۹۵۵۲۳ واحد رسید. آیفکس نیز با رشد ۲۸ نقطه پایه مواجه شد و به سطح ۱۰۵۶ واحد دست یافت. نماد‌های جم و همراه بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های کگل و شپدیس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد‌های فولاد، وبصادر و کگل قرار گرفت.

امیرباقری در پایان گفت: در آخرین روز هفته،۱۳۹۷/۱/۲۹ در بازار بورس تهران، شاخص کل با رشد یک واحدی به رقم ۹۵۵۲۴ واحد دست یافت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۴۴ واحد، به سطح ۱۶۷۳۵ رسید. در این بازار تعداد ۴۲۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱۱۹ میلیارد ریال مورد داد و ستد واقع شد. نماد‌های کگل و فخوز، بیشترین اثر مثبت و نماد‌های فملی و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در بازار فرابورس نیز تعداد ۲۱۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷۳۶ میلیارد ریال مورد معامله واقع شد. نماد‌های مارون و هرمز بیشترین اثر مثبت را بر آیفکس داشتند. در این بازار بیشترین ارزش معاملات در اختیار اوراق بدهی و تامین مالی قرار گرفت.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.