امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82088
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1397 - 11:44 | | ارسال توسط :

تالارشیشه‌ای روز‌های مثبتی را پشت سرگذاشت

به گزارش بابل نوین، امیرعلی امیرباقری با اشاره به وضعیت بازار سرمایه طی هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته بازار سهام با رونق نسبی مواجه شد. این رونق پس از فروکش کردن هیجانات فعالان بازار نسبت به خروج آمریکا از برجام و حمایت حقوقی‌ها از بازار حاصل شد. از طرفی تعهد ضمنی طرف اروپایی مبنی […]

به گزارش بابل نوین، امیرعلی امیرباقری با اشاره به وضعیت بازار سرمایه طی هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته بازار سهام با رونق نسبی مواجه شد. این رونق پس از فروکش کردن هیجانات فعالان بازار نسبت به خروج آمریکا از برجام و حمایت حقوقی‌ها از بازار حاصل شد. از طرفی تعهد ضمنی طرف اروپایی مبنی بر حفظ اصول برجام و فروکش کردن هیجانات بازار ارز و طلا منجر به خوشبینی فعالان بازار گشت. لازم به ذکر است که تنش سیاسی برجام در هفته‌های اخیر اثر خود را در روند کاهشی بازار سرمایه به مقدار زیادی نشان داده بود.

وی ادامه داد: در روز شنبه مورخ ۹۷/۲/۲۲ در بازار بورس تعداد ۵۴۰ میلیون برگه سهام به ارزش۱۰۱۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. در بازار فرابورس نیز تعداد ۲۳۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹۴۶ میلیارد ریال معامله شد. تمام شاخص‌های مطرح بازار در این روز افزایشی بودند. شاخص کل بورس و کل هموزن با رشد نسبی مواجه شدند و به ارقام ۹۳۸۹۱ و ۱۶۵۷۸ واحد دست یافتند. آیفکس با رشد ۰٫۳۸ درصدی به سطح ۱۰۷۴ واحد رسید. نماد‌های فخاس، کگل و جم بیشترین اثر مثبت را بر شاخص نهادند. نماد‌های فولاد، وبیمه و شپنا بیشترین ارزش ریالی معاملات را در اختیار گرفتند.

امیرباقری تصریح کرد: روز یکشنبه ۹۷/۲/۲۳ در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد ۶۴۷ و۳۴۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱۷۱ و۲۰۵۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. تمام شاخص‌های بازار در این روز افزایشی بودند. شاخص قیمت هموزن با افزایش ۱۰۴ نقطه پایه به سطح ۱۲۴۱۱ واحد رسید. شاخص کل بورس و فرابورس به سطوح ۹۴۱۶۶ و ۱۰۸۲ واحد رسیدند. نماد‌های همراه و خساپا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد‌های مبین، فولاد و خساپا قرار گرفت.

این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: در روز دوشنبه مورخ ۹۷/۲/۲۴ در بازار بورس تعداد ۷۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۳۲ میلیارد ریال معامله شد. در بازار فرابورس نیز تعداد ۱۰۷۴ میلیون برگه به ارزش ۲۳۵۴ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت. شاخص کل و شاخص کل هموزن در این روز با افزایش مواجه شدند و به ارقام۹۴۷۰۳ و ۱۷۰۲۲ واحد رسیدند. در این روز آیفکس با رشد ۰٫۷۹ درصدی مواجه شد و به رقم ۱۰۹۰ واحد رسید. نماد‌های فولاد، خودرو و خساپا بیشترین تاثیرمثبت را بر شاخص داشتند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد‌های فولاد، خودرو و وبصادر بود.

امیرباقری یادآورشد: روز سه شنبه مورخ ۹۷/۲/۲۵ در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد۸۹۰ و ۲۷۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۸۱ و ۱۶۳۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. در این روزشاخص کل و شاخص کل هموزن بترتیب به سطوح ۹۴۹۰۶ و ۱۷۱۱۶ واحد رسیدند. شاخص قیمت هموزن با رشد ۵۰ نقطه پایه به رقم ۱۲۶۵۳ واحد رسید. نماد‌های خساپا، کگل و رانفور بیشترین اثر مثبت را بر شاخص نهادند. بیشترین ارزش معاملات در اختیار نماد‌های خساپا، خزامیا و وساپا قرار گرفت.

وی در پایان گفت: روز چهارشنبه ۹۷/۲/۲۶ در بازار بورس تعداد ۱۰۴۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳۲۶ میلیارد ریال مورد معامله واقع شد. شاخص کل با رشد ۳۴ واحدی به سطح ۹۴۹۴۰ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۱۰ واحد به رقم ۱۷۱۲۶ واحد دست یافت. نماد‌های مبین بیشترین تاثیر مثبت و اخابر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص نهادند. در بازار فرابورس، آیفکس با افزایش۴ واحدی مواجه شد و به سطح ۱۰۹۸ رسید. در این بازار تعداد ۲۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۲۸ میلیارد ریال معامله شد. نماد‌های ذوب بیشترین تاثیر منفی و مارون بیشترین اثر مثبت را بر شاخص نهادند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.