امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69068
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 10 آبان 1396 - 14:06 | | ارسال توسط :

تاکید رهبری به ایجاد فضای فرهنگی و شهادت در میان دانشجویان جوان

پورعلی گفت: رهبری همیشه به ایجاد فضای فرهنگی شهادت و ایثار تاکید دارند و فرمودند نگذارید فرهنگ جهاد و شهادت مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش بابل نوین،سعید پور علی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: رهبری همیشه به ایجاد فضای فرهنگی شهادت و ایثار تاکید دارند و در سخنرانی خود در ۶ خرداد ۹۶ هم با قاطعیت فرمودند نگذارید فزهنگ جهاد و شهادت مورد غفلت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اسنادی که در کشور پیرامون مباحث فرهنگی و اجتماعی تدوین شده و همچنین در برنامه ششم توسعه نیز به مقام ایثار و شهادت تاکید شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فرهنگ فداکاری نقش موثری در حفظ انسجام اجتماعی دارد افزود: از وجوه بارز این فرهنگ ۸ سال دفاع مقدس بود که کشور را از شر بدخواهان محفوظ داشت.

پور علی درخصوص ترویج فرهنگ جهاد و فداکاری بیان کرد: مهمترین تکیه گاه کشور رای مردم است و به همین دلیل باید به استحکام روحی و روانی مردم اهتمام ورزید.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در عرصه های متفاوت ردپای جوانان فداکار برجسته است.

پورعلی با اشاره به نزدیکی به ۱۳ آبان و گره خوردن این روز با نام شهید فهمیده ادامه داد: این نوجوان توانست با رشادت حماسه ملی در دوران دفاع مقدس را شکل دهد.

پورعلی درباره وظایف دستگاه های فرهنگی اضافه کرد: باید الگوهای برجسته فداکاری در عرصه های مختلف بین جوانان و دانشجویان ترویج شود. او فعالیت های داوطلبانه در حوزه های ارائه خدمات پیشگیرانه و فداکاری٬ خیریه٬ سلامت و توانبخشی٬ سازندگی و محرومیت زدایی٬ محیط زیست٬ ارگان های حیاتی بیمار های نیازمند٬ از مهمترین حوزه های فداکاری دانست.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: این جامعه فقط در اختیار جهاد دانشگاهی نیست و دستگاه های مرتبط با مسائل دانشجویی مانند وزارت علوم٬ وزارت بهداشت٬ دانشگاه آزاد اسلامی٬ کمیته امداد٬ سازمان انتقال خون٬ و سازمان محیط زیست باید در کنار ما به عنوان حامی حضور داشنه باشند و هرکدام می توانند مصادیق فداکارانه را معرفی کنند.

پورعلی تصریح کرد: در این دوره آیین تندیس فداکاری به دو روش مصادیق فداکاری معرفی شده است یک اینکه دستگاه ها ارزیابی کنند و فعالین این حوزه را شناسایی و یه کمیته داگری تندیس معرفی کنند و شیوه دیگر این بود که دانشجو خودش را از طریق سایت تندرستی معرفی کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی درباره برگزیدگان ۶ دوره گذشته این آیین گفت: ۲۵۵ نفر به عرصه برگزیده شدند و ۷۶ نفر تندیس دریافت کردند. تعداد کل برگزیدگان نیز ۱۷۹ نفر بود. در دوره های گذشته هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی از برگزیدگان تقدیر شده است.

وی ادامه داد: در ۶ دوره گذشته ۲۵ گروه به عنوان گروه حائز صلاحیت دریافت تندیس برگزیده شدند و تعداد کل واجدین شرایط ۲۳۰نفر بوده اند از این تعداد سهم دانشگاه های دولتی ۱۳۹ نفر بوده است که در رشته های پزشکی ۳۳ نفر و در رشته های فیر پزشکی ۱۵۵ نفر برگزیده شده اند. همچنین در بین یرگزیدگان دو خبرنگار و ۴ دانشجوی خارجی نیز حضور داشتند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی درباره مهلت ثبت نام در آیین تندیس فداکاری دانشجویان گفت: ۱۵ آبان آخرین مهلتی است که می توانند پرونده دانشجویان را به ستاد تندیس معرفی کنند و ۲۱ آذر نیز مراسم اعطای تندیس در دانشگاه تهران برگزار می شود.

 پورعلی اضافه کرد:برنامه ریزی شده است تا کانون یرگزیده شدگان تشکیل شود که درذوره های بعد فزآیند سیاست گذاری این آیین را کانون انجام دهد. همچنین نشست هایی برای برگزیدگان در دانشگاه ها برای معرفی به دانشجویان و افکار عمومی برگزار می شود.

وی یادآورشد: در اختتامیه این مراسم از ۲۲ نفر برگزیده تقدیر می شودکه در این بین ۲ نفر از دانشجویان شهید مدافع حرم تندیس فداکاری می زند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.