امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79904
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 14 اسفند 1396 - 12:32 | | ارسال توسط :

تاکید پلیس بر استفاده از کارت‌های اعتباری در خرید شب عید

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران به شهروندان توصیه کرد، برای پیشگیری از سرقت در هنگام خرید شب عید از به همراه داشتن وجه نقد زیاد خودداری کنند.

به گزارش بابل نوین، سرهنگ علیرضا معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  با تاکید براستفاده از کارت‌های اعتباری و عابر بانک برای خرید شب عید به جای پول نقد به شهروندان گفت : از قرار دادن رمز کارت در کنار آن خودداری کنند و در زمان کشیدن کارت با دستگاه کارتخوان خودتان اقدام به درج مبلغ خرید و رمز کارت کنید تا از سوء استفاده‌های احتمالی پیشگیری شود.

سرهنگ باقری افزود: از به همراه داشتن طلا و جواهر و اشیا غیر ضرور گرانقیمت در زمان تردد در بازار و معابر عمومی با توجه به ازدحام جمعیت پرهیز کنید و برای تردد در سطح شهر برای کاهش بار ترافیکی حتی الامکان از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: در صورت استفاده از خودوری شخصی برای تردد در سطح شهر نسبت به پارک خودرو در پارکینگ‌ها و مکان‌های که شهرداری برای این امر تعبیه کرده اقدام کنند و از رها کردن خودرو در حالت روشن و یا سوئیچ روی خودرو جدا خودداری کنند.

باقری با اشاره به اینکه یکی از جرائم شایع در ایام عید سرقت داخل خودرو است، افزود: از قرار دادن کیف و اشیاء گرانقیمت در داخل خودرو و وسایلی که موجب تحریک سارقان می‌شود، خودداری کنند و در زمان ترک خودرو نسبت به استفاده از قفل فرمان یا قفل پدال اقدام کنند.

وی  به کسبه و بازاریان در این ایام گفت: از نگهداری پول نقد بیش از حد معمول در مغازه خودداری کنید و آن را سریعا به بانک بسپارید و از چیدن اجناس و اشیاء کم حجم که احتمال سرقت آن‌ها وجود دارد در خارج از مغازه خودداری کنید.

سرهنگ باقری با اشاره به مراسم چهارشنبه آخر سال و حوادث احتمالی این روز به خانواده‌ها هشدار داد: همواره مراقب فرزندان خود باشند تا در روز‌های پایان سال و شب عید شادی هایشان به غم تبدیل نشود./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.