امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64040
  پرینتخانه » اخبار بابل تاریخ انتشار : 31 مرداد 1396 - 10:16 | | ارسال توسط :

تجهیزات راهداری بابل فرسوده است

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای بابل گفت: تجهیزات راهداری بابل فرسوده است.

به گزارش بابل نوین، عبدالعظیم محسنی اندارگلی، گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران با بیان اینکه خدمات در حوزه حمل‌و‌نقل و خدمات جاده ای تقسیم می شود، گفت: شهرستان بابل از هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه برخوردار است که هزار کیلومتر آن مربوط به بخش راه روستایی است.

وی تصریح کرد: از این هزار کیلومتر، ۳۲۰ کیلومتر آن آسفالت است و ۶۸۰ کیلومتر نیز شوسه و خاکی بوده که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن راه صعب العبور است.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای بابل نظارت بر زیرسازی رمپ های ورود ‌و خروج روستاها و اماکن خدماتی رفاهی، برف روبی در محورهای کوهستانی و جاده ای، حذف نقاط رانشی، خط‌کشی محورها، اجرای دوربرگردان، حفظ و نگهداری و صیانت از حریم جاده، نصب علائم راهنمایی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم جاده و اجرای روشنایی در محور ها را از جمله وظایف مهم این اداره دانست.

محسنی تصریح کرد: برای خدمات دهی در این راستا، امکانات بسیار محدود و دستگاه های این اداره کل قدیمی است که هزینه های نگهداری سنگینی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بابل دارای بیشترین روستا در میان شهرستان های مازندران است، اظهار کرد: متاسفانه بودجه مناسب این اداره کل با وجود ۴۵ نفر شاغل مستقیم و غیر مستقیم در عرصه راهداری، لحاظ نمی‌شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران گفت: در بخش راهداری ۳.۶ میلیارد تومان در ۲۰ پروژه پیشنهاد داده شد که تا به امروز تایید و ابلاغ نشده است و در سال پیش نیز تخصیص اعتبار بسیار کمی صورت گرفت.

محسنی با اشاره به اینکه پایانه ها نیز در نظارت اداره راهداری است، افزود: امکانات شهرستان بابل با شهری مانند بابلسر یکی است و متاسفانه بودجه به تناسب راه لحاظ نمی شود./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.