امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59516
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 26 خرداد 1396 - 19:45 | | ارسال توسط :

تحریم روسیه با هدف جلب نظر دموکرات‌ها صورت گرفت/ تحریم‌های جدید با کلیات برجام در تعارض است

به گزارش بابل نوین، حسن بهشتی‌پور کارشناس مسایل هسته‌ای با اشاره به اینکه سه ماه پیش قرار بود تحریم‌ها در سنا به بحث گذاشته شود که به تعویق افتاد و کلیات آن روز گذشته به تصویب رسید، اظهارداشت: اکنون این مصوبه باید به مجمع نمایندگان برود و بعد از آن به امضای رییس جمهور آمریکا برسد. وی با […]

به گزارش بابل نوین، حسن بهشتی‌پور کارشناس مسایل هسته‌ای با اشاره به اینکه سه ماه پیش قرار بود تحریم‌ها در سنا به بحث گذاشته شود که به تعویق افتاد و کلیات آن روز گذشته به تصویب رسید، اظهارداشت: اکنون این مصوبه باید به مجمع نمایندگان برود و بعد از آن به امضای رییس جمهور آمریکا برسد.

وی با بیان اینکه در صورت عبور از این سه مرحله و امضای نهایی قطعا این مصوبه در تعارض با برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود و قطعا با آن برجام نقض می‌شود، گفت: دو طرف در برجام قرار گذاشته بودند اگر ایران اصل برجام را اجرایی کند همکاری در پیش می‌گیرند نه اینکه به بهانه‌های واهی تحریمهای جدید وضع کنند و همه اینها سواستفاده از کلیاتی است که در برجام مطرح است.
بهشتی‌پور تصریح کرد: آمریکایی‌ها تحریم‌های جدید را اینگونه توجیه می‌کنند که ما گفته‌ایم تحریم‌ هسته‌ای وضع نمی‌کنیم بنابراین تحریمهایی که مربوط به هسته ای نباشد را می‌توانیم وضع کنیم.
کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه این تحریم‌ها اثرگذار نیست چرا که خیلی محدود است، افزود: آنها فقط فضا را علیه ایران منفی می‌کند.
وی با بیان اینکه این تحریم‌ها موجب می‌شود فضای همکاری با ایران برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند یا شرکتهایی که می‌خواهند کالاهای ایرانی را بیمه کند نگران کننده شود، بیان داشت: این مسائل باید در کمیته بررسی مصادیق نقض برجام بررسی شود و به یک جمع بندی برسند که آیا اینگونه رفتارها نقض صریح برجام است یا اینکه نقض روح برجام!
بهشتی‌پور تاکید کرد: قرار بود در سالهای اجرای برجام با ایران همکاری داشته باشند بنابراین تحریمهای جدید ناقض تعهد برای همکاری با ایران است.
کارشناس مسائل هسته‌ای در ادامه اظهارات خود با اشاره به الحاق تحریم‌های ضد روسی به تحریم‌های جدید ایران هم گفت: نمایندگان حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا مخالف اعمال تحریم علیه ایران بودند و ادعا داشتند چون در ایران انتخابات برگزار شده و مردم در انتخابات شرکت کردند و با اکثریت قاطعی رییس جمهور در ایران انتخاب شده و قرار است یک نوع تعامل بین ایران و کشورهای ۵+۱ بوجود آید نباید ایران تحریم شود اما طراحان تحریم با زیرکی تحریمهای روسیه را هم وارد این تحریم کردند تا بتوانند نظر دموکرتها را جلب کنند.
وی ادامه داد: دموکراتها طرفدار تحریم روسیه هستند به‌دلیل اینکه معتقدند روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده و به نفع ترامپ وارد رقابت انتخاباتی شده است. جمهوری‌خواهان هم برای اینکه بتوانند نظر دموکراتها را به تحریم علیه ایران جلب کنند تحریمهای روسیه را در این تحریمها گنجاندند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.