امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72888
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 12 آذر 1396 - 9:06 | | ارسال توسط :

تحویل ۵۰ واحد مسکونی به معلولان مازندران

به گزارش بابل نوین، سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران گفت: در جهت خدمت رسانی به جامعه معلولین ۵۰ واحد مسکونی ۱۲ آذر همزمان با روز جهانی معلولان به خانواده‌های دارای بیش از ۲ معلول در استان تحویل داده می‌شود. وی با بیان اینکه طرح خانه […]

به گزارش بابل نوین، سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران گفت: در جهت خدمت رسانی به جامعه معلولین ۵۰ واحد مسکونی ۱۲ آذر همزمان با روز جهانی معلولان به خانواده‌های دارای بیش از ۲ معلول در استان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح خانه دار شدن خانواده‌ های دارای بیش از ۲ معلول از ابتدای سال ۹۴ مطرح شد افزود: تا کنون ۱۲۸ خانوار روستایی و ۱۳۵ خانواده شهری شناسایی شدند که از این تعداد ۷۹ واحد روستایی و ۴۰ واحد شهری ساخته و به این خانواده‌ها واگذار شد.

آرام گفت: بخشی از این واحد‌ها مربوط به مسکن مهر و بخشی دیگر بصورت خودمالکی بود که ۷۰ درصد پروژه ساخت آن‌ها انجام شد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه معلولان باید از حصار معلولیت فراتر روند گفت: اولین قدم در ارتباط جامعه با معلول نگرش مثبت مردم به آنان است که میتواند مشارکت فعال این اقلیت بزرگ را در جامعه ایجاد کند.

آرام با اشاره به نقص‌های قانون حمایت از جامعه معلولین گفت: تصویب این قانون در سال ۸۳ با نقص‌هایی همراه بود که اصلاحیه آن تهیه شده و اکنون در پیچ و خم کمیسیون‌های مجلس معطل مانده است.

وی افزود: معلول حق دارد در جریان عادی جامعه زندگی کند و تصویب هرچه زودتر این اصلاحیه در صحن مجلس ابزاری برای احقاق این حق معلولین است.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: مازندران بیش از ۵۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی دارد که معلولین جسمی و حرکتی ۴۵ درصد این جامعه را تشکیل میدهند.

وی در زمینه توانمند سازی جامعه معلولین و ایجاد زمینه زندگی مستقل برای آنان گفت: مازندران در چند سال اخیر رتبه برتر کشور را در ایجاد اشتغال معلولین کسب کرده و همین امر باعث شد بودجه ۱۴ میلیارد تومانی پارسال امسال به ۴۲ میلیارد تومان افزایش یابد.

آرام با اشاره به هماهنگی سازمان بهزیستی با سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: طرحی بین دو سازمان مطرح شده که طی آن هیچگونه مجوزی برای اماکن عمومی که در نقشه ساخت آن شرایط مناسب سازی برای معلولین دیده نشده صادر نشود

مدیر کل بهزیستی مازندران از رونمایی سه طرح در روز ۱۲ آذر خبر داد و گفت: طرح سامانه ملی کاهش طلاق با همراهی سازمان بهزیستی و قوه قضائیه، طرح سامانه اقامتی برای معتادین حاضر در کمپ و افتتاح مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست از آخرین اقدامات سازمان بهزیستی مازندران است.

۱۰۶ مرکز خدمات رسانی در مازندران وجود دارد که ۶۱ مرکز آن روزانه، ۲۴ مرکز شبانه و باقی مرکز ویزیت در منازل هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.