امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 7551
  پرینتخانه » اخبار بابل, سخن سردبیر تاریخ انتشار : 18 خرداد 1394 - 10:45 | | ارسال توسط :

تدوین نخستین منشور شکوفایی بابل

به گزارش بابل نومه،نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تدوین نخستین منشور شکوفایی بابل در راستای منویات مقام معظم رهبری خبر داد و بیان کرد: گسترش فعالیت تشکل‌های مردم‎نهاد، حمایت از طرح‌های دانش‎بنیان، تاکید بر سرمایه‎گذاری زیربنایی، ایجاد اشتغال مولد و حمایت از ایجاد فضای نشاط فرهنگی و اجتماعی با هدف توجه به […]

به گزارش بابل نومه،نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تدوین نخستین منشور شکوفایی بابل در راستای منویات مقام معظم رهبری خبر داد و بیان کرد: گسترش فعالیت تشکل‌های مردم‎نهاد، حمایت از طرح‌های دانش‎بنیان، تاکید بر سرمایه‎گذاری زیربنایی، ایجاد اشتغال مولد و حمایت از ایجاد فضای نشاط فرهنگی و اجتماعی با هدف توجه به مطالبات فرهنگی و هنری جوانان با برگزاری جشنواره‌های شورانگیز فرهنگی و هنری از جمله مفاد این منشور است.

نیازآذری توجه جدی به مقوله آموزش، تعامل گسترده با شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکید بر مراقبت از محیط‌زیست و حمایت از تشکل‌های زیست‌محیطی، کمک همه‌جانبه به طرح‌های مدیریت شهری، استفاده از ظرفیت‌های کنش‌گران توسعه و فعالان بخش خصوصی را از دیگر مفاد این منشور برشمرد.

وی به تسریع در پیگیری طرح‌های ارتقا و توسعه امور درمانی و بهداشتی شهرستان و احداث کلینیک‌های تخصصی در سایر بخش‌ها اشاره و اظهار کرد: توصیه و تاکید بر توسعه فعالیت‌های ورزشی، گسترش فعالیت‌های اعتقادی، اندیشه‌ای و اخلاقی حمایت نهادمند از توسعه متوازن روستاها به‌عنوان ظرفیت قابل اتکا برای رونق اقتصادی با برنامه‌ریزی مدون، گسترش فضای رقابتی و همکاری بین روستائیان و روستاها با تاسیس شورای عمران و توسعه از دیگر شاخه‌های مورد توجه در این منشور است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این منشور به توجه و تأکید بر تحکیم اعتماد عمومی به‌عنوان سرمایه اجتماعی از طریق قانون‌گذاری، حفظ حقوق شهروندی، عدالت و تأمین امنیت مردم در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تأکید بر تأمین حقوق مردم شهرستان بابل توسط دستگاه‌های اجرایی و لزوم دفاع مسئولان شهرستان در مراجع استانی و ملی تاکید کرد.

نیازآذری تأکید بر نقش دانشگاه‌های شهرستان به حضور فعالانه‌تر و ارتباط بیش از پیش با دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی، انتقاد از کم‌توجهی مسئولان استان به ظرفیت‌های گردشگری بابل با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری و انتقاد از کم‌توجهی مسئولان کشوری و استانی به مدیریت پسماند شهرستان را از دیگر مفاد این منشور برشمرد.

وی همچنین بر رونق فضای سیاسی شهرستان با هدف برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند امسال با رعایت اصل مردم‌سالاری دینی، رقابت برادرانه و حضور آگاهانه تاکید کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بدون مشارکت سرمایه‌گذاران محقق نمی‌شود، ادامه داد: فرمانداری، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل و تسریع در این امر اقدام کنند.

نیازآذری با بیان اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی سلامت روانی و امنیت شهر و خانواده‌ها را به‌شدت تهدید کرده است، یادآور شد: اگر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی نکنیم، همه غرق می‌شویم.

وی از جوانان خواست با تشکیل هسته‌های فکری و ایجاد تشکل‌های علمی و فرهنگی، خلاقیت و کارآفرینی موتور محرک پیشرفت شهرستان باشند و با کادرسازی، برنامه‌ریزی و مطالبه‌گری در روند توسعه و تعالی شهر خود گام‌های جدی و اساسی بردارند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: این جمعیت ارزشمند مستلزم برنامه‌ریزی، تحرک و پویایی است.

نیازآذری یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم را مبارزه با فساد اداری و شفافیت خدمت‎رسانی و حذف رانت‌ها و بهبود فضای اداری برشمرد و تصریح کرد: خواستار پایش مستمر محیط اداری بوده و از دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظارتی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی می‌خواهم در این زمینه دغدغه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از گسترش راه‌آهن شمال، منطقه آزاد امیرآباد و نوشهر، فرودگاه احمدکلای بابلسر، متروی تهران و شمال، تکمیل جاده هراز و سوادکوه و سد هراز را در راستای توسعه منطقه‌ای و بین شهری حمایت می‌کنیم، افزود: آینده‌گرایی و آینده‌نگری ایجاب می‌کند دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و حتی بخش خصوصی نسبت به نیازها، چالش‌ها و مسائل بلندمدت به‌صورت جامع مطالعه و محاسبه داشته باشد.

سرمایه‌گذار بخش خصوصی پروژه پردیس بابل نیز تصریح کرد: فاز دوم و سوم این پروژه نیز شامل شهربازی روباز، پیست دوچرخه‌سواری، باغ پرندگان، پینت‌بال، استخر و سونا، تالار، رستوران و زمین تنیس است.

کسری مقدم گفت: این پروژه به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع دارای پارک آبی به مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع با امکانات و تجهیزات کامل شامل چاله فضایی، سقوط آزاد، سرسره مارپیچ، سرسره یو، آبشار، کارتینگ کودک و بزرگ‌سالان با پیست و تجهیزات آن، پیست آر.سی.سی.اِی.آر با ماشین‌های بنزینی و کنترلی و پیست اِی.تی.آر با موتورهای چهارچرخ، بانجی جامپینگ و فضای بازی کودکان بوده که برای ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.