امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57654
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 خرداد 1396 - 9:49 | | ارسال توسط :

تروریست ها به جان هم افتادند/ حمله انتحاری داعش علیه شورشیان سوری

دو حمله انتحاری در شهر ادلب علیه شورشیان مخالف اسد که گروه داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته، بیش از ۲۰ کشته بر جا گذاشته است.

به گزارش بابل نوین، ادلب در شمال سوریه، گرچه مرکز استقرار مخالفان دولت بشار اسد است ولی گروه‌های وابسته به القاعده از جمله احرارالشام نیز در آن‌جا نفوذ دارند و معمولاً بین این‌گروه‌ها درگیری رخ می‌دهد.

مناقشات میان این گروه‌ها از آغاز سال‌جاری میلادی و هنگامی شروع شد که قرار بود گفت‌وگوهای صلح با حمایت روسیه آغاز شود و این گروه‌ها تلاش می‌کردند نقشی در گفت‌وگوها بیابند.

به گزارش رادیو فردا، قرار بر این بود که در گفت‌وگوهای صلح، از گروه‌های مخالف بشار اسد که با القاعده نیز نبرد کنند، دعوت به‌عمل آید و به همین دلیل شرکت در این گفت‌وگوها یک نوع خیانت تلقی می‌شد.

اما آن طور که رویترز به نقل از گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش کرده دو حمله انتحاری روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، نشست گروهی از فرماندهان نظامی احرارالشام را در شرق ادلب هدف قرار داده و داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

در نخستین گزارش تعداد کشته‌شدگان را پنج نفر اعلام شد، ولی در گزارش‌های بعدی از افزایش این تعداد و از جمله کشته شدن یک رهبر محلی خبر دادند./د

جام نیوز

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.