امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56591
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1396 - 18:09 | | ارسال توسط :

ترکیه در مرز خود با ایران دیوار می‌کشد

به گزارش بابل نوین، دولت آنکارا در حال برنامه‌ریزی برای احداث یک دیوار در امتداد مرز ایران و ترکیه است. این اقدام در راستای اعمال فشار دولت ترکیه علیه حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک و ممانعت از ورود آنها به ترکیه صورت می‌پذیرد. به گفته مقامات ترکیه‌ای، این دیوار سیمانی به طول ۷۰ کیلومتر در […]

به گزارش بابل نوین، دولت آنکارا در حال برنامه‌ریزی برای احداث یک دیوار در امتداد مرز ایران و ترکیه است. این اقدام در راستای اعمال فشار دولت ترکیه علیه حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک و ممانعت از ورود آنها به ترکیه صورت می‌پذیرد.

به گفته مقامات ترکیه‌ای، این دیوار سیمانی به طول ۷۰ کیلومتر در امتداد مرز شرقی از استان آغری تا ایگدیر در ترکیه کشیده می‌شود. همچنین بقیه مرز شرقی ترکیه با ایران با حصارهای آهنی، چراغ و برج دیده بانی بسته می شود.

مقامات ترکیه مدعی هستند پ.ک.ک چندین اردوگاه با ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ شبه نظامی در نزدیکی مرز ترکیه و در خاک ایران دارند و آنان از طریق این مرز، وارد ترکیه شده و برنامه های خود را اجرا می کنند.

ترکیه همچنین به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی پناهجویان سوری و شبه نظامیان، ساخت دیوار ۹۰۰ کیلومتری در مرز سوریه را آغاز کرده است که فاز اول آن با احداث ۵۵۶ کیلومتر، ماه گذشته به پایان رسید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.