امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 33122
  پرینتخانه » سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 14 آبان 1395 - 14:44 | | ارسال توسط :

تسخیر لانه جاسوسی مانع «نفوذ» آمریکا شد/ انقلابی ماندن راهکار مقابله با نفوذ است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم بزرگداشت 13آبان در حرم رضوی گفت: شرایطی که آمریکا برای مردم خود و منطقه به وجود آورده است اگر در یک دادگاه عادلانه بین المللی بررسی شود، کیفرخواست بلندی علیه حکومت و نظام مستکبر آمریکای رقم می زند که بزرگترین ناقض حقوق بشر عالم آمریکا است

به گزارش بابل نوین،حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی پیش از ظهر امروز سیزدهم آبان ماه در مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی و افشاء کردن اسناد آمریکایی ها در ایران از سوی دانشجویان را «انقلاب دوم کشور» عنوان کرده اند، خاطرنشان کرد: اگر تنها انقلاب اول بود و شاه از این کشور رخت بر می بست اما لانه جاسوسی، جریان استعمار و سفارت آمریکا به عنوان مرکز شیطنت در این کشور  همچنان باقی بود، تردیدی نیست که ما هم مثل برخی از کشورها با وجود تعیین حکومت دلخواه چون ریشه فساد از بین نرفت و پس از مدتی با رایزنی، جاسوسی، خرید افراد، توطئه و نفوذ، دو مرتبه آن کس که از در بیرون کرده بودیم از پنجره وارد می شد.

وی تصریح کرد: در تسخیر لانه جاسوسی، اسناد آمریکا به دست دانشجویان پیروِ خط امام افشا شد و فساد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و همه کژی هایی که مرتبط با استعمار غرب و آمریکا بود، مورد مبارزه مردم مسلمان و فهیم ایران قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به وقایع ۱۳ آبان مان مطرح کرد: سه حادثه شهادت دانشجویان، تبعید امام قهرمان ساز و تسخیر لانه جاسوسی را به هم پیوند می دهد که به حق روز «مبارزه با استکبار» نام گرفت تا همواره در دل، ذهن و جان ملت ایران بماند که با گذر زمان هرگز اصل استکبارستیزی نظام خدشه دارو این حرکت ضد استعماری سست نمی شود.

بزرگ ترین ناقض حقوق بشر عالم آمریکا است

وی با اشاره به به تعبیر امام راحل از آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» خاطرنشان کرد: شرایطی که آمریکا برای  مردم خود و منطقه به وجود آورده است اگر در یک دادگاه عادلانه بین المللی بررسی شود، کیفرخواست بلندی علیه حکومت و نظام مستکبر آمریکای رقم می زند که بزرگترین ناقض حقوق بشر عالم آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی قتل و کشتار مردم، سلب آزادی از ملتها، تضییع حقوق مردم فلسطین و شیطنت هایی که از سوی حکومتهای دست نشانده ای او مثل «آل سعود» و «آل خلیفه» که در منطقه و جهان برای سرکوب ملتها صورت می گیرد را از جمله اقدامات آمریکا قلمداد کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجویان، متذکر شد: کسانی که فکر می کنند رابطه ما با آمریکا مشکل گشاست، سخت در اشتباهند، مستکبران اعتقادی به میثاق و پیمان ندارند ایشان به صورت مکرر فرموده اند که ما به دست های نرم آمریکا توجه نمی کنیم.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حتی کسانی که فکر می کردند آمریکا پایبند به میثاقش است، امروز در جریان برجام عهدشکنی آمریکا برای همه روشن شد که نمی توان به تعهدات آنها اعتماد کرد.

مقایسه قهر ایران و آشتی مصر با آمریکا

وی با بیان اینکه یکی از نویسندگان الازهر مصر در مقاله ای به مقایسه قهر ایران و آشتی مصر با آمریکا می پردازد، مطرح کرد: پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ آغازگر قهر ایران با اسرائیل و آمریکا بود و به طور همزمان امضای قرارداد «کمپ دیوید» از سوی انوار سادات؛ رییس جمهور وقت مصر آغاز کننده آشتی مصر با آمریکا و اسرائیل بود، او در مقاله خود مقایسه زیبایی بین کارنامه ۳۸ ساله ایران بر پافشاری با قهر آمریکا و آشتی مصر می کند و می نویسد؛ وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عزت، اقتدار و آقایی ایران اسلامی را ببینید و شرایط مردم مصر را ببینید که آیا آشتی و ارتباط با آمریکا برای ما منفعتی نداشته است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: این مطلب را باید به کسانی گفت که معتقدند دوستی با آمریکا می تواند مشکلات ما را حل کند، آمریکا در هیچ کجای عالم پا نگذاشت مگر اینکه با بند کشیدن انسانها، به یغما بردن معادن، مخاذن و ثروتهای ملتها به منافع خودش دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: این مطلب اگر قبلا یک تحلیل سیاسی بود امروز یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که بر زبان کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا جاری می شود و به طور رسمی اعلام می کنند که هنرِ ما فقط به بندکشیدن ملتها، تبعیض نژادی، از بین بردن حیات انسانی و کشورگشایی است.

راه حل برون رفت از مشکلات رابطه با آمریکا نیست

وی با بیان این که نسخه نجات بخش و مملکت در دست های توانمند زنان و مردان این کشور یعنی «اقتصاد مقاومتی» است، خاطرنشان کرد: راه حل برون رفت ما از مشکلات رابطه با آمریکا و غرب نیست بلکه تنها راه حل اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به کار بردن کلید واژه «نفوذ» از سوی رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر، متذکر شد: دشمن به دنبال نفوذ از هر حوزه ای است که «انقلابی اندیشی» و «انقلابی ماندن» تنها راهکار مبارزه با نفوذ است چرا که مردم انقلابی می توانند در مقابل استکبار و نفوذ با تمام وجود ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه نظام دینی دارای سه شاخه اصلی است، عنوان کرد: در رأس این نظام ولی وفقیه جامع الشرایط که حاکمیتش همان حاکمیتش پیغمبر(ص) و اهل بیت نبوت است، روابط در جامعه اسلامی باید براساس دین و آموزه های قرآنی باشد، مردم با پیروی از امام راحل همواره و همه جا ضدیت و مبارزه خود را نسبت به مستبکران به عنوان اصلی اساسی مورد توجه قرار دادند.

انقلاب نفی کننده استبداد و استعمار است

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه «نه شرقی و غربی» یک اصل برای حاکمیت الله است، گفت: انقلاب جریانی ضد استبدادی و استعماری است که هم استبداد داخلی و هم استعمار خارجی را نفی می کند در حالی که بسیاری از انقلاب های دنیا ضد استبداد داخلی است.

عضو هیأت ریسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب بر مطالعه کتاب ۲۵۰ ساله رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: در سیره و سلوک هیچ یک از ائمه اطهار(ع) سازش با دشمن و استکبار وجود ندارد.

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.