امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77343
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 03 بهمن 1396 - 9:54 | | ارسال توسط :

تشکل های دانشجویی واسطه باشند نه هدف/بی‌نیازی مازندران به یک جریان خاص برای توسعه

عضو هیئت علمی گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران با بیان اینکه مازندران برای توسعه به یک جریان خاص نیازی ندارد، تشکل های دانشجویی باید به این نکته توجه کنند که به عنوان واسطه عمل کنند و هدف نیستند.

به گزارش بابل نوین،مرتضی علویان با بیان اینکه تشکل های دانشجویی پل ارتباطی میان دانشگاه و جامعه هستند، اظهار کرد: با تزریق نگاه متفاوت نسبت به تشکیل تشکل ها در تمامی حوزه ها در سطح جامعه به ویژه حوزه مدیریتی می توانیم فضای جدیدی ایجاد کنیم.

وی افزود: نیاز است دانشجویان در تشکل ها و نهاد های مختلف فعال شده و نقش خود را پررنگ تر اجرا کنند و از سویی دیگر جذب این دانشجویان در بدنه مدیریتی کارآمدتر شود.

علویان با اشاره به اینکه مازندران یکی از استان های بزرگ با جامعه دانشجویی بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در آموزشگاه های عالی در حال تحصیل هستند، گفت: با هدفمند کردن تشکل ها می توانیم دانشجویان را به بطن جامعه سوق داده و یک تحول جدید ایجاد کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده های رهبری باید مدیریت جهادی شکل گیرد و این امر می طلبد که نیروی جوان و پخته علمی که تجربیات را در بحث تخصصی خود دارند در جامعه استفاده شود.

وی تصریح کرد: محافل دانشجویی امروزه کمی سیاست‌زده شده و این سیاست زدگی اگر زیاد شود شرایط را نامناسب و ما را از فرآیند رو به جلو باز می دارد.

علویان با بیان اینکه برای توسعه مازندران و کشور به یک جریان خاص نیازی نیست، گفت: تشکل های دانشجویی باید بدانند که یک واسطه هستند نه هدف و باید نگاهی جامع داشته باشند.

این استاد دانشگاه دغدغه تشکل های دانشجویی را در جهت فعالیت در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و عدالت خواهانه دانست و خاطرنشان کرد: دغدغه های دانشجویی در فرآیند شکل گیری، روبه جلو بودن و گذار از جامعه به یک شکل توسعه یافته باید باشد که بعدها این تشکل ها منظم تر می شوند.

وی در پایان اظهار کرد: تشکل های دانشجویی در بدنه مدیریتی بعد از انقلاب حضور پررنگی داشته و بی تاثیر در توسعه جامعه نبودند و امروزه در قالب انجمن های اسلامی، بسیج دانشجویی، کانون ها و مجموعه تشکل هایی که در دانشگاه ها است، شکل می گیرند./ز

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.