امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54116
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 20 فروردین 1396 - 15:43 | | ارسال توسط :

تشییع باشکوه ‌‌پیکر آیت‌الله باریک‌بین در قزوین

مراسم باشکوه وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله هادی باریک‌بین پیش از ظهر امروز با حضور پرشور مسؤولان کشوری و استانی، مردم ولایتمدار و خانواده آن مرحوم در قزوین برگزار شد.

به گزارش بابل نوین، مراسم باشکوه وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده سابق ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین پیش از ظهر امروز با حضور پرشور مسؤولان کشوری و استانی، مردم ولایت مدار و قدرشناس، ارادتمندان و خانواده آن مرحوم در مسجد النبی(ص) این شهر برگزار شد.

مردم شهید پرور و خدوم استان قزوین به پاس قدردانی از سال‌ها خدمت آیت الله باریک بین به اسلام، انقلاب و استان دراین مراسم باشکوه با وی وداع کردند و نشان دادند با روحانیت اصیل و انقلابی پیوندی ناگسستنی دارند و قدردان خدمان آنان هستند.

پیکر آیت الله باریک بین نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه قزوین امروز از مسجد النبی، محلی که ۳۳ سال آیت الله باریک بین از سنگر نماز جمعه مردم را به تقوا و وحدت دعوت می‌کرد تشییع و تا آستان مقدس امامزاده حسین بن علی ابن موسی ابن رضا(ع) و گلزار شهدا ادامه پیدا کرد و دریکی از حجره‌های آستان مقدس امامزاده حسین(ع) به خاک سپرده شد.

در مراسم امروز علاوه بر مردم قدرشناس استان قزوین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی گلپایگانی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری به نمایندگی از معظم له، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهور به نمایندگی از هیأت دولت، حجت‌الاسلام داوود نمازی مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت، نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و نوری همدانی، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، تعدادی از ائمه جمعه کشور، همتی استاندار و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، آیت الله علی محمدی تاکندی و ائمه جمعه و جماعت، حضور داشتند.

گفتنی است در خلال آیین تشییع پیکر این عالم پارسا پیام تسلیت حضرت ایت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

شایان ذکر است، آیت الله باریک بین از چند روز پیش به علت بیماری در بخش آی.سی.یو یکی از بیمارستان‌های قزوین بستری بود که صبح دیروز در سن ۸۷ سالگی به لقاالله پیوست.

آیت الله هادی باریک بین در سال ۱۳۰۹ در خانواده‌ای مذهبی در شهر قزوین متولد شد و تحصیلات مقدماتی حوزه را در قزوین طی کرد و سپس برای تکمیل تحصیلات عازم حوزه علمیه قم شد که از شاگردان درس خارج امام خمینی(ره) بود و در زمان مبارزات پیش از پیروزی انقلاب نقش بسزایی در هدایت مردم قزوین و انتشار اعلامیه ها و افشاگری علیه رژیم داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی با حکم امام خمینی(ره) به امامت جمعه قزوین رسید عضویت در مجالس اول، دوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری هم در کارنامه سیاسی ایشان دیده می‌شود، روحش شاد ویادش گرامی باد.

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.